Тленните останки на един от най-обещаващите пилоти от Мото GP Марко Симончели бяха изложени за поклонение. Пред театъра в Кориано приятелката на трагично загиналия състезател Кейт Хъри даде прочувствено интервю. Тя не спря сълзите си и заяви, че го чака да се появи като във филм.

”Никога няма да забравя Марко, но трябва да се науча да живея с болката. Говоря с вас само, защото искам да кажа, че той беше страхотен човек. Виждам много хора, които са тук да се сбогуват с него и осъзнавам колко обичан беше той. Днес отидох в дома ни се надявах да почувствам присъствието му. Чакам го да се появи като във филма “Дух”. Много ми е тежко”, бяха първите думи на Кейт.

Тя говори и за трагичния инцидент от Гран при на Малайзия: “Когато видях, че Марко е без шлем осъзнах, че нещо много страшно се случва. Можех само да се моля и да опитвам да му вдъхна кураж. Ще завърша това интервю с думите, които той би искал да кажа: “Това са рисковете на мотоциклетизма”.

В Кориано хиляди хора се стекоха, за да се сбогуват със Симончели, като оставиха стотици бележки по фасадата на театъра. В залата е изложено тялото му, а над него се прожектират най-значимите моменти от кариерата му.

Погребението ще бъде утре, като на него ще присъства само семейството на пилота, както и част от колегите му, сред които близкият му приятел Валентино Роси.

Междувремнно от Хонда обявиха, че няма да участват в следващото състезание – Гран при на Валенсия, както и в предстоящите тестове след края на сезона. Тимът ще пътува за Испания и ще изложи в началото на трасето мотоциклет с номер 58 в памет на Симончели.

“Всичко се случи много бързо и все още сме в шок. Марко винаги е бил спонтанен пилот, влагаше цялото си сърце в състезанията, но никога не е правил големи рискове. Ще го запомня като едно добре момче, което следваше мечтата си и никога не се вбеси за нищо”, заяви шефът на Хонда Фаусто Грезини.

Роденият на 20 януари 1987 година Симончели стартира кариерата си при 125-кубиковите мотори през 2002 г. като пилот на Априлия. През 2006 г. премина в по-горния клас и две години по-късно стана световен шампион при 250-кубиковите с Джилера. От 2010 г. бе в кралския клас Мото GP като състезател на Хонда.