Досегашните четири отделни групи, както и съставящите ги 16 отделни класа отиват в историята на българския автомобилен спорт. Това стана възможно, след като вчера веднага след края на церемонията по награждаването, УС на БФАС най-после се реши на радикални промени във формата на т. н. пистово първенство на България.

Справка показва, че това е най-значимото изменение в правилата в автомобилния ни спорт през последните 20 години, пише RallyXpress. В седемте старта догодина (за трета поредна година шампионатът започва с великотърновското трасе на 26 март), групите ще са формирани по следния начин:
Група 1 - автомобили до 1600 куб. см
Група 2 - автомобили до 2000 куб. см
Група 3 - автомобили над 2000 куб. см

Това означава, че шампионати в отделните класове ще има само тогава, когато в състезанията са стартирали минимум по 5 автомобила от всеки клас.

"Да видим какъв ще бъде резултатът от този експеримент", коментира за сайта с новините в българския автомобилен спорт заместник председателят на БФАС инж. Георги Славейков. Той категорично призна, че първоначално е имал сериозни възражения към обединяването на групите. /БЛИЦ