След дълго умуване управителното тяло на националната автомобилна власт взе решението българско рали в световното първенство да бъде и кръг от националния шампионат за 2010 година. В първоначалния си вариант календарът на първенството не включваше старта в Боровец като част от надпреварата за титлите на страната. Така ралитата за тази година у нас се увеличават от 7 на 8.

За разлика от предишни години, а и за да бъдат уеднаквени скалите за класиране в различните шампионати, в националното ни първенство от два старта вече се ползва системата на точкуване във WRC, както и дълго пренебрегваното правилото, че за класирането важат най-добрите 6 резултата от 8 кръга.

Отделно управителната власт на федерацията е взела решение и за присъждането на допълнителните точки за крайното класиране след рестартиране на състезанието. Те са по скалата 7-5-3-2-1 и са за първите петима в генералното класиране.

Решението бе взето по време на редовното заседание на УС на БФАС. То е записано под №10 и гласи:

Рали България 2010 да бъде кръг от националния рали шампионат, като УС на БФАС обръща внимание, че компромис относно окомплектовката на автомобилите и мерките за безопасност няма да има.

Така се стига до напълно нормалния вариант български пилоти да не пропускат точно онова участие, което вероятно е шанса на тяхната спортна кариера. Достатъчно е да си представим, че всеки минал успешно техническия преглед и оцелял до финала в Боровец ще може да се хвали с факта, че е бил в една колона с шесткратния световен шампион Себастиан Льоб, със световният №1 във Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен или с вицето за миналата година - Мико Хирвонен.

В досегашните шест ралита от тазгодишната програма на световното първенство четири от стартовете, в един или друг формат, са били използвани не само като кръгове от регионалните надпревари (в Йордания, вторият ден е валиден за шампионата на Близкия изток), но и като ралита за националните класации.

Това означава, че първоначално предвижданата бройка от 10-15 български екипажа в най-значимото автомобилно събитие у нас (9/11 юли), може да скочи двойно, дори и тройно, информира rallyxpress. Сигурно е също така, че макар във Рали Вида мнозина пилоти обявиха икономическата криза за виновна, сега едва ли ще пропуснат да намерят пари за участието си в Боровец. /БЛИЦ