Многократният рали, пистов и планински шампион на България Илия Царски се оказа прав за скандалните разкрития, които направи преди няколко месеца, когато беше декласиран от "Шипка – Дамасцена 2017". Тогава, освен че му беше отнета извоюваната победа, автомобилният ас понесе и друг тежък удар. След скандал между Царски и организаторите на ралито, което е кръг от планинския шампионат, пилотът остана без лиценз. Според организаторите той е бил извършил неправомерни действия по състезателната кола на нерегламентирано за това място - след като е поискан рестарт заради катастрофа. Царски е трябвало да зареди гориво в предстартовата зона, но нарушил правилата и се е отправил към бокса, където механиците освен гориво, са сменили и гумите му. Спортните комисари отстраниха Царски, като му отнеха освен първото място в надпреварата, и състезателния лиценз за 1 година.

Пилотът говори надълго и нашироко тогава, когато направи скандални разкрития срещу спорния директор на "Шипка - Дамасцена" Николай Мончев, обжалва двете решения и спечели делото пред спортния трибунал на БФАС. На пресконференция в Пресклуб „България” Царски заедно със своя адвокат и своя механик отново потвърдиха, че всички действия на организаторите и комисарите на „Шипка-Дамасцена” са били неправомерни.

Адвокат Любомир Добранов заяви, че е имало грубо нарушение на всички наредби и правила на ФИА и БФАС, а наказанието на Илия Царски е абсолютно неправомерно. Той уточни, че единствената причина да не бъде възстановена победата на Царски на състезанието, е факта, че спортният директор Николай Манчев не е подписал подадената жалба и заради това членовете на БФАС са решили, че не е подадена в срок.

„Има много груби нарушения на всички правила и наредби. Спортният директор дава нареждане за нов старт, а след това твърди, че има своеволно напускане на Царски. По отношение на Уведомление №1 – пилотът няма как да знае, че жалбата му не е подписана, тъй като тя се подава само в един екземпляр. Но факта, че фигурира в документите, предадени от организаторите на състезанието, показва, че жалбата е подадена  в срок. А това, че не е подписана, е пропуск на организаторите”, каза Добранов.

"Стартирах отлично в шампионата, след това направих малка грешка и преди „Шипка-Дамасцена” бях втори във временното класиране. При победа ставах водач в класирането и титлата щеше да се реши в последния кръг - Осогово (Кюстендил). Но аз бях грубо ощетен, защото ми бе отнето първото място. Освен това ми отнеха и състезателния лиценз. Вината е изцяло на организатора, на Николай Мончев, на Милен Узунов. Дори австриецът Волфганг Зауер, за когото твърдяха, че е назначен от Международната федерация (ФИА), е искал да ми отнемат лиценза за 2 години. Оказа се, че ФИА не го е назначавала, а той е предложен за технически делегат от организаторите на състезанието. Благодаря на членовете на УС на БФАС, които след като се запознаха с предоставените им материали, разбраха, че съм прав. За съжаление, поради една формалност, не ми възстановиха първото място в състезанието. Тези 25 точки, които спечелих честно на пистата, не ми бяха възстановени и така загубих възможност да се боря за титлата, затова с моя екип решихме, че няма смисъл да стартираме в последния кръг в Кюстендил", разказа Царски.

"Вече се подготвяме упорито за следващия сезон. Имам пълната подкрепа на ръководството на "Асарел Медет" в лицето на новия председател на Надзорния съвет Димитър Цоцорков. Очаквам да подновим договорите и с моите спонсори и следващия сезон ще бъда основен претендент за шампиоската титла. Отправям апел към моите конкуренти да се подготвят добре и да направим много силен шампионат", продължи Илия Царски.

"Случилото се само ме амбицира. През новия сезон ще се завърна още по-силен", убеден е шампионът.