Трикратният световен шампион Макс Верстапен с Ред Бул спечели Гран При на Катар без никакви затруднения и записа 49-а победа в кариерата си и 14-и триумф през сезона. Нидерландецът отвя конкуренцията, след като вчера осигури титлата си във Формула 1 с второ място в спринта. Победителят от съботната и по-кратка надпревара Оскар Пиастри финишира втори, а неговият съотборник Ландо Норис допълни топ 3. 

Джордж Ръсел стартира втори, но завърши четвърти, след като още на старта се удари с Люис Хамилтън. Шарл Льоклер взе петата позиция. Топ 10 запълниха Фернандо Алонсо, Естебан Окон, Валтери Ботас, Ланс Строл и Пиер Гасли.

Серхио Перес тръгна от бокса и след две наказания за излизане от очертанията на пистата, мексиканецът не успя да прогресира особено и завърши извън точките.

Драмата бе пълна още преди старта, защото ФИА наложи максимум гумите да бъдат използвани по 18 обиколки, което означаваше при чист старт поне 3 спирания за смяна. Всичко щеше да се реши именно от степента на износване, за която имаше много неизвестни. Карлос Сайнц пък изобщо не започна заради теч на гориво в неговото Ферари. 

На старта третия Люис Хамилтън започваше със софт, за да атакува лидера Макс Верстапен, който бе с медиум, с които бе и другият пилот на Мерцедес в челото – Джордж Ръсел, стартиращ втори. Макс остана начело, но зад него бе интересно. Хамилтън се опита да атакува с късно спиране в първи завой, като бе от външната страна. Ръсел остана по средата и нямаше накъде да отиде, за да се стигне до удар между двата Мерцедеса и отпадане в Люис в чакъла. Ръсел продължи с минаване през бокса, а на пистата излезе кола за сигурност. 

Случилото помогна на Оскар Пиастри да се изстреля до втората място с отличен старт. Следваха Алонсо, Льоклер, Окон, Норис, Гасли и Цунода, а след станалото поне 2 позиции на подиума изглеждаха отворени. Сейфтикарът пък даде възможност на някои от пилотите да сменят гумите си и да получат предимство. 

Борбата бе подновена в края на четвъртата обиколка. Верстапен нямаше проблеми да остане начело, а Ръсел бе 14-и, точно зад Перес, когото обаче изпревари скоро заради по-добрите си гуми. 

В следващите обиколки Макс поддържаше аванс под 2 секунди до Пиастри, докато Ръсел излезе 11-и след изпреварвания срещу Джоу и Сарджънт. Около 12-13 обиколка започнаха и планираните спирания. От Макларън повикаха Пиастри, който влезе пръв от тези в челото и сложи хард. Същото направи и Льоклер, докато Макс остана с аванс от 10 секунди пред Норис, който също влезе за смяна в следващия тур и пак сложи медиум. 

Ръсел вече бе втори, на 16 секунди от Макс, когато влезе за смяна и се върна 15-и. Албън, Перес и Джоу допълваха четворката, като също не бяха спирали за гуми. Смяната на Верстапен дойде в края на 17-ия тур, като той пак сложи медиум и излезе втори, точно зад Алекс Албън с Уилямс. 

Норис мина пред Льоклер и излезе 6-и, докато Пиастри се движеше на отличното второ място, на 8 секунди от Макс. Австралиецът обаче трябваше да спре за нова смяна до 25-ата обиколка заради ограниченията на гумите. Алонсо бе трети, пред Норис и Льоклер. 

Смяната на Пиастри мина без проблеми, след което последваха смени за Льоклер и Окон, а в следващия тур и на Алонсо, докато Норис остана малко по-дълго, като влезе в 28-ата обиколка и се върна на под 6 секунди от съотборника си Пиастри. 
 
В 33-ия тур Алонсо имаше проблеми и излезе от пистата, но успя да се върне, въпреки че загуби време, а с това и шанс за място в четворката. При Макс смяната мина чисто, а зад него вече бяха колите на Макларън. 

Верстапен очевидно не натискаше максимално, като разликата бе около 6 секунди пред Пиастри, който бе с 4 аванс пред Норис. Ландо след това стопи малко разликата, преди Оскар да направи последната си смяна и да сложи хард. Последва спиране и за Норис, който се върна едва на секунда от съотборника си в Макларън и малко след това получи инструкция да запази позицията си и да не атакува Пиастри, което изобщо не го зарадва.  

Шест обиколки преди края и Ръсел направи своето спиране и сложи най-меките гуми софт, но изоставаше на 17 секунди от Норис. Макс също направи късно своята смяна, получи медиум и след това нямаше проблеми до финала. В Макларън не се атакуваха, за са се качат отново и двамата пилоти на подиума, макар че разликата в края помежду им бе само около секунда. Джордж Ръсел стигна до 4-ото място, а топ 10 довършиха Льоклер, Алонсо, Окон, Ботас, Строл и Гасли.