Уникален малшанс в последния етап за първия състезателен ден остави българският пилот Тодор Славов на второ място за Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост. Предната дясна гума на състезателното Рено Клио R3 не е издържала при лек удар в стърчащ бордюр и причинява загуба на близо минута за варненеца.

Екипажът на "Булбет Рали Тим" започна внимателно състезанието в Чехия и даде второ време в супер-специалния етап Злин, който се провежда по улиците на едноименния град. Славов и Филипов изостанаха с 13,9 секунди от лидера Стефано Албертини (Италия, Рено Клио R3). В сутрешните отсечки обаче Славов наложи страхотно темпо и започна да печели отсечка след отсечка. Още до средата на първия състезателен ден Тодор бе излязъл на първото място с аванс от 0,7 секунди пред Албертини и 3:40,7 минути пред Рок Търк (Словения, Пежо 207 R3T). При второто минаване на отсечките Славов и навигаторът му Добромир Филипов продължиха със страхотно темпо и етап преди края водеха с над 37 секунди на Албертини и бяха еднолични лидери от всички автомобили с предно предаване в ралито.

"За съжаление в последния етап закачихме един бордюр и гумата не издържа. Наложи се да караме така до финала на етапа, защото ако бяхме спрели щяхме да загубим много повече време. Сега разликата с Албертини е 9 секунди и ще направим всичко възможно утре да си върнем това, което му подарихме на Семетин. Колата се държи добре и сме уверени в нашите възможности", обясни какво се е случило Тодор Славов.

Другият български екипаж в състезанието Екатерина Стратиева и Еди Сивов завършиха деня на 80-о място в генералното класиране.

В общото подреждане на Рали Барум водач е пилотът на Шкода Ян Копецки. Чехът има аванс от 19,7 секунди пред съотборника си и лидер в IRC Юхо Ханинен. Тоталната доминация на Шкода в състезанието се затвърждава от третото място за Фреди Лоикс, който също управлява Фабия С2000.

В неделя състезателите ще трябва да изминат 6 скоростни отсечки. Общата дължина на етапите е 115,09 км.