Екипът на Хюндай Рейсинг Трофи организира пресконференция, на която представи постигнатите резултати от първия сезон на едномарковия шампионат. На събитието присъстваха Стефан Митов – национален директор продажби на „Индустриал Комерс“, Георги Гвоздейков – проджект мениджър на Хюндай Рейсинг Трофи, Петър Гьошев – треньор на екипажите в шампионата и пилотите Григор Григоров, Симеон Симеонов, Христо Геров и Васил Жеков, участвали в първия сезон на състезанието.

Екипът на едномаркония шампионат разработи стратегия за развитие на млади пилоти, постави мисия за реализиране на предварително поставени цели и постигна успешни резултати за първия състезателен сезон 2015 г. Цялостен анализ бе направен от Стефан Митов – тръговски директор на "Индустриал Комерс", който анализира шампионата и отбеляза постигнатите цели. „Преди 10 месеца обявихме намерението да провеждаме Hyundai Racing Trophy, тогава бяхме на етап планиране. Изминахме дълъг път, много бързо и успешно. След като обявихме проекта голяма част от медиите дойдоха в Стара Загора, където експертите от Custom cages взеха размери и подготвиха професионално рол кейджа на състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1. Много скоро след това на 20 май представихме състезателния автомобил и стартирахме сезона“, каза Митов, който маркира постигнатите резултати по отношение на усъвършенстване на пилотите и надеждността на автомобилите, професионализма на механиците и успешното развитие на автомобилния спорт.

„Целта на шампионата на първо място беше да открием млади пилоти, което определено постигнахме. Хубавото е, че за догодина имаме много запитвания, от картинга и от други дисциплини и такива, които не са се занимавали с автомобилни спортове. Втората цел беше популяризиране на рали спорта – и това постигнахме. Виждате колко интересна стана надпреварата, на рали Средна гора най-интересна беше борбата между Hyundai автомобилите“, обяви Митов.

„Успяхме да покажем, че на първо място важни са уменията на пилотите, които определено бяха готови още в началото, но и след това много израстнаха. На второ място е важно един автомобил да бъде адекватно управляем от пилота, да завива, да спира и да се движи правилно. И не на последно място тези автомобили показаха колко е важна надежността. Имаше моменти, в които повече от половината участници отпадаха, но Hyundai автомобилите продължаваха без нито един технически проблем през целия сезон. Дори когато имаше удари тогава механиците успяваха изключително бързо да ремонтират автомобилите и те да продължат битката. Всички твърдят, че сме събрали дрийм тим от механици. Това са механици на едни от най-известните пилоти през последните години. Отчитаме един изключително успешен сезон“, допълни Стефан Митов.

Една от основните мисии на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy е да се създадат надеждни състезателни автомобили, които да предоставят възможността на млади пилоти да премерват състезателни умения и да поставят пилотите в битка с равностойни автомобили, техически изправни и подготвени за условията на рали трасетата.

„Това е едномарков шампионат и всеки се бори за победа, но се получи един колективен дух между пилоти-треньори-механици-ПР екип и дори родители. Това е една надежда за развитие на рали спорта занапред.“, сподели Стефан Митов.

Проджект мениджърът Hyundai Racing Trophy Георги Гвоздейков презентира реализираните възможности на състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 по време на шестте проведени състезания. „Автомобилът беше проектиран от нас за рали и той се оказа eдна успешна формула. Този автомобил е модел 2015 г. и това е най-новото поколение Hyundai i20. Това е тип купе, което се използва като база за създаване на състезателни автомобили. Много добре пресметнат автомобил, добра конструкция, което позволява наистина да използваме неговия потенциал като рали автомобил. Много приятно съм изненадан от тази кола и наистина аз се впечатлявах с всяко изминато състезание. Това са постигнати резултати, защото наистина от това ниво нула, което ние направихме автомобила за рали, най-базовото ниво с леки доработки в ходовата част и спирачки, успяхме да постигнем този резултат, което мога да отбележа като много голям успех.“, коментира Георги Гвоздейков.

Проджект мениджърът представи поведението на Hyundai i20 Coupe R1 като състезателни автомобили в много добра кондиция, които са изминила 1200 състезателни километри без да възникват технически проблеми като загряване на автомобила, без проблеми в окачването и без проблеми в скоростната кутия. „Наистина сме отделяли необходимото внимание по време на обслужването на колите между състезанията, правили сме най-важните профилактики, които са стриктно необходими, за да бъде автомобила на ниво. Много съм щастлив, че момчетата показаха, че с малко повече усилия, опит и финес към автомобила, показаха максимален резултат и с изминалите си километри се доближаваха да своите колеги, които бяха с много по-силни автомобили“, добави Гводейков.

На пресконференцията екипът на Hyundai Racing Trophy представи най-новия пилот, който ще вземе участие в шампионата през следващия сезон. Никола Маринов призна, че няма опит като пилот, но иска да се обучава в школата на Hyundai Racing Trophy и с треньорът Петър Гьошев. „Карал съм на шампионати, подготвителна серия за шампионата DTM. Амбицията и желанието ми е да се подготвя в България на наистина професионално ниво за най-голямото рали „Дакар“ 2019 г. Hyundai Racing Trophy ми дава възможността да тренирам и да се развивам като рали пилот. Смятам, че това е шампионатът, който в момента е на най-голямо професионално ниво в България. Очаквам да има много голяма битка между мен и колегите ми“, каза Никола Маринов.