Технологично подобрените рали автомобили Хюндай i20 Coupe R направиха атрактивна демонстрация на тренировъчната база на Motorsport Academy в Твърдица по време на церемониалното откриване на третия пореден рали сезон на едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи. 

Визията на новата еволюция на колите впечатли присъстващите на събитието, като сред официалните гости беше Нордин Мокрани, изпълнителен директор на Тотал България. Бяха представени и новите тандеми - Симеон Симеонов / Йордан Йорданов, Мартин Коев / Димо Бозуков, Денис Станчовски / Васил Георгиев, Виктория Гъркова /Велислава Павлова. Състезателите на едномарковия шампионат направиха церемониална обиколка на пистата със своите рали автомобили.

През последните четири несъстезателни месеца от Hyundai Racing Trophy проведоха специализирани обучения, съобразени с нуждите на млади начинаещи пилоти. „Многобройните тренировки през зимния сезон, които организирахме от Motorsport Academy, подготвиха състезателите за бъдещите предизвикателства, които ги очакват в Hyundai Racing Trophy“, категоричен е треньорът на екипажите Петър Гьошев. Той и проджект мениджъра на платформата Георги Гвоздейков припомниха, че благодарение на подобренията на автомобила и обучението на пилотите през последните два сезона състезателите постигаха по-добри резултати от автомобилите с по-мощни двигатели.

Състезателният Хюндай i20 Coupe R е с нова трансмисия – сега тя е с късо главно предаване, скоростната кутия е правозъба с шест предавки (Dog Box) и с максимална скорост 174 км на шеста предавка. Сменен е и размерът на колелата с джанти 6,5х16, монтиран е DASH BOARD за безключово палене. 

Състезателните автомобили са оборудвани с гумите Hankook Competition и са хомологирани според  регулациите на FIA. Те се използват в Европейския и в Световния рали шампионат. „Motorsport Academy стана техен официален представител и сме очаровани от тестовете, които направих с гумите в 100 състезателни километра. Пилотите ще се убедят сами в топ качествата им и се надявам още в Румъния да покажем на цяла Европа на какво сме способни“, обясни Петър Гьошев. 
 
Освен това новата еволюция на Hyundai i20 Coupe R е с по-добър баланс на тежестта. Преместена е и акумулаторната батерия в купето, за да се балансира центърът на тежестта на автомобила. Има допълнително усилване на роговете в предната част, преработено е закрепването на предпазната подкартерна скара. По ходовата част са укрепени предните носачи и мост, монтирани са полиуретанови тампони на носачите, променено е окачването в стабилизиращата щанга с цел още по-добро пътно поведение. Освен това е направено  цялостно обслужване на шаситата, променен е външният цвят, колата е боядисана и отвън и отвътре.

Сега пътното поведение е напълно оптимизирано и в комбинация с много по-добрата динамика прави състезателния Hyundai i20 Coupe R изключително конкурентен.  

„Удовлетворени сме от факта, че спортната платформа продължава да привлича абсолютно начинаещи бъдещи състезатели, които се обучават в Hyundai Racing Trophy по тренировъчните програми на Motorsport Academy. Това допринася и за цялостното развитие на рали спорта в България“, каза Стефан Митов, национален директор продажби на „Индустриал комерс“ – официален вносител на Hyundai за България. Той подчерта, че това дава шанс на пилотите да се състезават и в чужбина. За втора поредна година шампионатът се провежда в Румъния и Сърбия, където нашите екипажи са много добре приети от организатори, конкуренти и рали фенове. Всички наши усилия са доказателство за сериозните ни намерения за още по-добро представяне тази година. Платформата е единственият спортен проект с интегриран подход за обучения и провеждане на състезания, покривайки световните стандарти на рали дисциплината. Това е уникален автомобилен шампионат на марката Hyundai в цяла Европа, допълни Митов. Той е убеден, че рано или късно платформата ще стигне и до световната рали сцена. 

Младият пилот Симеон Симеонов продължава за трета поредна година в шампионата. Миналият сезон спечели бронза в генералното класиране на едномарковата надпревара и е олицетворение на идеите на проекта. Сега той е с навигатор Йордан Йорданов, който познаваме от 2016 г.  Мартин Коев също продължава своето участие в Hyundai Racing Trophy заедно с Димо Бозуков – също добре познато име сред рали средите в България. Денис Станчовски, 16-годишен, следва примера на Симеон Симеонов и започва своята рали кариера в едномарковия шампионат. Негов навигатор ще бъде Васил Георгиев. За пръв път в спортната платформа има изцяло женски екипаж. 19-годишната Виктория Гъркова, която е натрупала опит в картинга, поема следващата стъпка в своята кариера като рали пилот в Hyundai Racing Trophy. Тя е с навигатор опитната Велислава Павлова.

Тази година шестте състезания от едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy стартират с рали Брашов, Румъния – 31 март – 1 април, рали България – 19-21 май, рали Твърдица-Елена – 15-16 юли, рали Сливен – 1-3 септември, рали Сърбия – 22-24 септември, рали Хеброс – 17-19 ноември.