Със смесени чувства за родните състезатели приключи вторият състезателен ден на международния офроуд маратон Балкан Офроуд Рали 2016. Докато при крос-кънтри автомобилите родни екипажи доминират начело на класирането, то в останалите класове положението не е толкова оптимистично.

Голямата драма бе за Цанко Цанков и Зорница Тодорова, чието бъги се оказа само с три колела насред една поляна. Шампионите в SSV-класа от миналата година трябваше да се върнат в бивака за ремонт и, завършвайки с голям пасив, са в дъното на класирането.

При крос-кънтри автомобилите, след корекция на състезателните времена заради наказания, се оказа, че в първия етап водачи са Дончо Цанев и Ива Бонева (Proto), а Константин Чолаков и Ивайло Жеков (Toyota Hilux) са втори. Във втория етап, двата екипажа си размениха ролите, като освен етапна победа, Чолаков оглави и генералното класиране.

В битката за третото място Десислав Славчев и Маргарита Стайнова (Mercedes) не успяха да надделеят над германците Франк Щенски и Александър Таш, задоволявайки се с 4-о място. В топ 10 влезе още тетевенският тим Димитър Ничев – Гергана Калинова (Toyota).

В класа на ATV-четириколките Васил Томов държа много добро темпо, което обаче не му стигна за етапната победа, която отиде у чеха Томас Кубиена. В генералното класиране след втория ден на Balkan Offroad Rallye търновлията е на трето място.
 
При мотоциклетите етапен победител стана Йохан Вирц от Холандия с КТМ, а заради контузия от надпреварата отпадна миналогодишният победител Юен Беат. При камионите Удо Хайденрайх с неговия хибрид между Hummer и Unimog бе безпощаден, като излезе начело и на временната подредба. В екстремния клас най-бърз бе екипажът от Франция Франк Дорел – Франсоаз Олендер с Land Rover.

Летящ етап за Балкан Класик Рали

Уникално шоу предложиха участниците в макадамовата надпревара за исторически автомобили. Вторият етап на Балкан Класик Рали бе с доста атрактивни трасета, на които ретро бижутата в половината част от отсечката бяха във въздуха, а в другата половина – с вратите напред.
Така, в летящата надпревара най-бърз бе аржентинецът Хорхе Перез Компанк с неговия Ford Escort MK2, плътно следван от кениеца Карим Висанджи (Ford Escort MK1). Челната тройка за деня допълни Бернард Мюнстер с уникалното Porsche 911, но в генералното класиране и трите машини са извън топ 3, заради забавяне в първия състезателен ден.

Иначе водач в генералното класиране на Балкан Класик Рали е британецът Андрю Сидал с Datsun 260Z, следван от чеха Ондрей Куфал с Datsun 240Z, а топ 3 допълва Ян Хагман от Швеция с Ford Escort MK2. Днес лагерът на двете надпревари се мести от Боровец в Старосел, което означава, че състезателите ще имат доста дълъг етап.