Починалият на 73-годишна възраст Георги Янакиев, който до последно беше Председател на Съюза на българските автомобилисти (СБА), оглавяваше Българската федерация по автомобилен спорт цели 32 години. Припомняме, че управлението му приключи с драматично Общо събрание на 18 октомври 2011 г. Тогава за негов заместник бе избран Александър Александров, а както е известно, в момента шеф на федерацията е Радослав Козлеков.

Въпросното отчетно-изборно събрание на организацията в края на 2011-а продължи близо 10 часа. Преобладаваха скандалите, като Янакиев си направи самоотвод и хвърли кърпата. Тогава го избраха за почетен председател, въпреки че сам заяви, че ще продължи да помага на спорта дори и без титла.

На върпос какво успя да свърши за тези 32 години, легендата каза тогава: "Няма напълно успял човек и напълно осъзнавам това. Има върху какво да се поработи от новото ръководство. Дано обаче точно по български те не решат, че всичко започва от тях. Най-големият ми пропуск е, че не успях на накарам медиите да обърнат вниманието към нашия спорт, което той заслужава. Имаме огромен брой привърженици. На една писта "София", например, са идвали над 100 хиляди човека, колкото на целия сезон в "А" група. Но си останахме новините извън футбола. Нашият спорт е несравним с останалите. На един екипаж от ранга на Димитър Илиев например му трябва поне 1 милион лева на сезон. Това са напълно оборудвани 100 мотоциклета, например. Едно рали е 1000 километра с 1500 човека обслужващ персонал. Пропуснахме да направим и една пистичка, която да отговаря на нашите нужди. Не за Формула 1. Не можеш да надскочиш сянката си. Но за останалите серии можеше вече да сме готови. Имахме някакви идеи за Сливен, но всичко пропадна."

Именно под ръководството на Янакиев БФАС постига най-големия си успех. Години наред той се опитваше да доведе Световния рали шампионат (WRC) у нас. И успя през 2010-а, когато в Рали България участваха най-добрите в спорта, начело с легендата Себастиан Льоб.

Самоковецът Георги Янакиев използва контактите си във ФИА и направи така, че да зарадва почитателите на автомобилния спорт в България. Той беше голям приятел с тогавашния президент на Международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Моузли. Янакиев беше близък с британеца. Българинът беше и почетен вицепрезидент на ФИА.

Една от големите му мечти обаче не можа да се сбъдне. Янакиев искаше да докара у нас и Формула 1, но не успя. През 2009 година дори в България гостува Жан Тод, малко след като беше избран за президент на ФИА. ВИП гостът прие поканата на Янакиев и отседна в семейния му хотел в Боровец.

За приноса си към автомобилния спорт у нас заслужено бе удостоен с орден "Стара Планина".