ТИТЛАТА

24-годишният пилот на Ред Бул Себастиан Фетел вече спечели титлата за 2011 г., с което стана най-младият двукратен световен шампион. Той е и едва деветият пилот, който става шампион в две поредни години.

Ред Бул си гарантира и първото място при конструкторите за втора поредна година. Само осем отбора са успявали да сторят това в две последователни години – Купър, Брабам, Лотус, Ферари, Уилямс, Макларън, Рено и Ред Бул.

ПОБЕДИ

Ферари има 216 победи във Формула 1, Макларън е със 175, Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул – 26. Още една победа ще изравни “червените бикове” с Бенетон, който има 27.

Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Фернандо Алонсо от Ферари е на второ място сред действащите състезатели – 27.

Испанецът дели пето място във вечната ранглиста на пилотите с британската легенда Джаки Стюърт.

Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул има 21 победи. Люис Хамилтън с Макларън е с 17, а съотборникът му Дженсън Бътън е с 12. Рубенс Барикело от Уилямс и Фелипе Маса от Ферари са с по 11 успеха.

Фетел спечели 11 от 18-те състезания през този сезон и 14 от последните 22. Рекордът за най-много победи в рамките на един сезон се държи от Шумахер – 13 успеха за Ферари през 2004 г.

Фетел и Михаел Шумахер (има и 11 победи пред 2002 г.) са единствените пилоти, спечелили 10 и повече състезания в рамките на една година.

ПОЛПОЗИШЪН

Себастиан Фетел може да постави рекорд на “Интерлагос” като стане пилотът с най-много полпозишъни в рамките на един сезон. Германецът стартира от първа позиция в 14 от 18-те състезания до момента и изравни рекорда на Найджъл Менсъл с Уилямс от 1992 г.

Ред Бул имаше свой болид на първа стартова позиция в 17 от надпреварите, тъй като Марк Уебър тръгна първи в Испания, Великобритания и Германия. Това е рекорд за един отбор във Формула 1 в рамките на един сезон.

Себастиан Фетел има спечелени 29 първи стартови позиции в кариерата си и е шести във вечната ранглиста по този показател. Шумахер държи рекорда с 68.

За последно Ферари имаше свой болид на първа стартова позиция през септември 2010 г., когато Алонсо спечели квалификацията в Сингапур.

ПОДИУМ

Отпадането на Фетел в Абу Даби сложи край на серията му от седем поредни състезания с място в челната тройка.

ТОЧКИ

Фетел имаше 19 поредни състезания със спечелени точки до Абу Даби. Последното състезание спря надеждите му да подобри серията на Шумахер от 24 последователни старта със спечелени точки.

Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин Рейсинг все още нямат спечелена точка във Формула 1. Трите отбора дебютираха в Гран При на Бахрейн през миналата година.

БРАЗИЛИЯ

Бразилия ще има трима свои пилоти на старта в неделя – Фелипе Маса, Рубенс Барикело и Бруно Сена.

Маса два пъти е печелил домашното си състезание – 2006 и 2008 г.

Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън и Люис Хамилтън спечелиха титлите си от Формула 1 в Бразилия.

Полпозишънът не гарантира победата на “Интерлагос” в последните две години. Само два пъти в последните две години пилотът, тръгнал от първа стартова позиция спечели състезанието. И в двата случая това бе Маса.

Барикело три пъти е стартирал от полпозишън, но никога не е печелил Гран При на Бразилия.

ЮБИЛЕЙ

Фелипе Маса ща отбележи своя старт № 100 за Ферари, както и 10-ата си годишнина във Формула 1. В една от тях (2003 г.) той бе тестпилот на Ферари.

ПИСТА: “Интерлагос” (Аутодромо Жозе Карлош Пасе)
Дължина на обиколката: 4,309 км
Брой обиколки на състезание: 71
Обща дължина на състезането: 305,909 км
Полпозишън за 2010 г.: Нико Хюлкенберг (Уилямс, Германия) – 1:14,470 минути
Най-бърза обиколка по време на състезание: Хуан Пабло Монтоя (Уилямс, Колумбия) – 1:11,473 минути през 2004 г.

77_1.jpg

ФАКТИ
Пистата “Интерлагос”, на която се кара обратно на часовниковата стрелка, е вълнообразна. Болидите обикновено имат малко сцепление с асфалта. Има прави, позволяващи развиването на висока скорост.

Пистата до Сао Пауло приема състезания от 1973 до 1978 г., а след това Гран При на Бразилия е преместено на “Жакарепагуа” до Рио де Жанейро. Надпреварата се завръща на “Интерлагос” през 1980 г., но след това отново се мести в Рио. След модернизация пистата до Сао Пауло е домакин на Гран При на Бразилия от 1990 г. насам.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПЕТ ГОДИНИ
2010 г. – Себастиан Фетел (Ред Бул, Германия)

Фетел и съотборникът му Марк Уебър донесоха на Ред Бул двойна победа, което гарантира на тима първа световна титла при конструкторите. Фернандо Алонсо с Ферари завърши трети и преди последния старт в Абу Даби имаше осем точки аванс пред Уебър и 15 пред Фетел, който стана шампион. Германският новобранец Нико Хюлкенберг от Уилямс спечели полпозишън.

2009 г. - Марк Уебър (Ред Бул, Австралия)

Втората победа в кариерата на Уебър бе засенчена от триумфа на Дженсън Бътън и Браун GP, които спечелиха титлите при пилотите и конструкторите. Бътън стартира 14-и и финишира пети, докато съотборникът му Рубенс Барикело, който бе на полпозишъна, завърши осми. Фелипе Маса, пострадал тежко в Унгария, получи правото да развее карирания флаг.

2008 г. – Фелипе Маса (Ферари, Бразилия)

Маса спечели състезанието и се виждаше световен шампион, докато Люис Хамилтън не взе петото място на последния завой на финалната обиколка и взе титлата в един от най-вълнуващите финали на шампионата в историята. Хамилтън стана най-младият шампион във Формула 1 – на 23 години.

2007 г. – Кими Райконен (Ферари, Финландия)

Райконен спечели титлата, въпреки че преди началото на състезанието изоставаше на 7 точки от Хамилтън. Маса стартира от полпозишън и бе изместен от Райконен при второто влизане в бокса. Хамилтън тръгна от първа стартова редица, но финишира седми. В един момент той дори бе 18-и заради проблем със скоростната кутия.

2006 г. – Фелипе Маса (Ферари, Бразилия)

Маса стана първият бразилец спечелил домакинското си състезание във Формула 1 след Айртон Сена, който триумфира през 1993 г. Това състезание бе белязано от сбогуването на Михаел Шумахер и донесе на Фернандо Алонсо втората титла в кариерата му.