ТИТЛИ
 
Пилотът на Ферари Фернандо Алонсо може да спечели третата си световна титла през този уикенд. Испанецът взе и предишните си две титли (като пилот на Рено) в Бразилия. Последните пет шампиони са били излъчени след състезанието на “Интерлагос”.
 
БИТКАТА В ШАМПИОНАТА
 
Петима пилоти все още имат математически шансове за титлата, а до края има още две състезания – Фернандо Алонсо с Ферари, състезателите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър, както и съотборниците в Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
 
Алонсо ще спечели титлата, ако победи на “Интерлагос”, а Уебър (който изостава на 11 точки в класирането) завърши не по-напред от пето място. При евентуално отпадане на австралиеца, пилотът на Ферари ще се нуждае от четири точки повече от Хамилтън (в момента на 21 точки зад него) и да финишира преди Фетел (-25 точки) и Бътън (-42 т.).
 
Себастиан Фетел се нуждае от класиране в зоната на точките и място преди Алонсо, за да запази шансовете си за световната титла. Световният шампион Дженсън Бътън пък трябва да завърши поне втори, а Алонсо да не запише точки, Уебър да бъде извън Топ 4, а Хамилтън да е максимално трети, за да има шанс да се бори за защита на титлата си в Абу Даби.
 
ПОБЕДИ
 
Фернандо Алонсо е на шесто място във вечната ранглиста по победи във Формула 1. Той има вече 26 успеха след триумфа си в Южна Корея.
 
Още една победи ще изравни испанеца с трикратния световен шампион Джеки Стюърт. Пред него са само Найджъл Менсъл (31), Айртон Сена (41), Ален Прост (51) и Михаел Шумахер (91).
 
Триумфът в Южна Корея бе петата победа на Алонсо за сезона. Последният път, когато пилот спечели пет и повече състезания и не успя да стане шампион бе през 2008 г., когато Фелипе Маса остана втори в шампионата с 6 успеха, а първото място бе за Люис Хамилтън с 5 триумфа.
 
ПОЛПОЗИШЪН
 
В Южна Корея Себастиан Фетел спечели деветия си полпозишън за сезона и 14-и в кариерата, но не успя да завърши първи в състезанието. Той взе две от трите си победи за годината, след като тръгна от първо място в стартовата решетка.
 
Едва седем от досегашните 17 състезания през годината бяха спечелени от пилоти, започнали от полпозишън.
 
Ред Бул вече има 14 първи стартови позиции през този сезон и може да изравни рекорда на Макларън и Уилямс, които имат по 15. Тимът на Сър Франк Уилямс държи рекорда за поредни полпозишъни – 24 в перода 1992-93 г.
 
Ред Бул е класирал и двата си болида на първа стартова редица в осем състезания през тази година.
 
ТОЧКИ
 
Лидерът в класирането при конструкторите Ред Бул не успя да запише точки в Южна Корея и сложи край на серията си от 22 поредни състезия със спечелен актив.
 
Това бе първият случай от 2008 г. насам, когато отпаднаха и двете коли на отбора.
 
Макларън остана единственият отбор, който през тази година е спечелил точки във всяко едно състезание.
 
ЮБИЛЕЙ
 
Второто място на Люис Хамилтън на пистата в “Йеонгам” бе подиум № 450 в историята на Макларън във Формула 1.
 
ПИСТА: “Интерлагос” (Аутодромо Жозе Карлош Пасе)
Дължина на обиколката: 4,309 км
Брой обиколки на състезание: 71
Обща дължина на състезането: 305,909 км
Полпозишън за 2009 г.: Рубенс Барикело (Браун GP, Бразилия) – 1:19,576 минути
Най-бърза обиколка по време на състезание: Хуан Пабло Монтоя (Уилямс, Колумбия) – 1:11,473 минути през 2004 г.
circuit_map_bra.jpg
 
ФАКТИ
Заедно с Турция, Сингапур, Абу Даби и Южна Корея, “Интерлагос” е една от петте писти в шампионата, където се кара обратно на часовниковата стрелка.
 
Пистата до Сао Пауло приема състезания от 1973 до 1978 г., а след това Гран При на Бразилия е преместено на “Жакарепагуа” до Рио де Жанейро. Надпреварата се завръща на “Интерлагос” през 1980 г., но след това отново се мести в Рио. След модернизация пистата до Сао Пауло е домакин на Гран При на Бразилия от 1990 г. насам.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПЕТ ГОДИНИ
2009 г. - Марк Уебър (Ред Бул, Австралия)
 
Втората победа в кариерата на Уебър бе засенчена от триумфа на Дженсън Бътън и Браун GP, които спечелиха титлите при пилотите и конструкторите. Бътън стартира 14-и и финишира пети, докато съотборникът му Рубенс Барикело, който бе на полпозишъна, завърши осми. Фелипе Маса, пострадал тежко в Унгария, получи правото да развее карирания флаг.
 
2008 г. – Фелипе Маса (Ферари, Бразилия)
 
Маса спечели състезанието и се виждаше световен шампион, докато Люис Хамилтън не взе петото място на последния завой на финалната обиколка и взе титлата в един от най-вълнуващите финали на шампионата в историята. Хамилтън стана най-младият шампион във Формула 1 – на 23 години.
 
2007 г. – Кими Райконен (Ферари, Финландия)
 
Райконен спечели титлата, въпреки че преди началото на състезанието изоставаше на 7 точки от Хамилтън. Маса стартира от полпозишън и бе изместен от Райконен при второто влизане в бокса. Хамилтън тръгна от първа стартова редица, но финишира седми. В един момент той дори бе 18-и заради проблем със скоростната кутия.
 
2006 г. – Фелипе Маса (Ферари, Бразилия)
 
Маса стана първият бразилец спечелил домакинското си състезание във Формула 1 след Айртон Сена, който триумфира през 1993 г. Това състезание бе белязано от сбогуването на Михаел Шумахер и донесе на Фернандо Алонсо втората титла в кариерата му.
 
2005 г. – Хуан Пабло Монтоя (Макларън, Колумбия)
 
Алонсо финишира трети и стана най-младият шампион във Формула 1 за времето си. Испанецът бе на 24 години. Монтоя спечели състезанието за втора поредна година, а Кими Райконен допълни първата двойна победа за Макларън за последните пет години.