ПОБЕДИ
 
Люис Хамилтън с Макларън спечели последните две състезания (Турция и Канада). Световният шампион за 2008 г. никога не е завършвал първи в три последователни старта.
 
Последният пилот с три поредни победи бе британецът Дженсън Бътън (сега съотборник на Хамилтън) с Браун GP през миналата година. Мика Хакинен бе последният състезател на Макларън с три последователни победи, това стана в периода 1997-98 г.
 
За последно тимът на Макларън триумфира в три поредни старта през 2008 г., когато Люис Хамилтън спечели във Великобритания и Германия, а Хейки Ковалайнен в Унгария.
 
Победата на Хамилтън в Монреал бе 13-ата в неговата кариера. По този начин той се изравни със своя сънародник Дейвид Култард и италианецът Алберто Аскари във вечната ранглиста. Само шест британски пилоти имат повече победи във Формула 1 от Хамилтън.
 
Следващият триумф на Люис ще го изравни с неговия сънародник Геъм Хил, австралиеца Джак Брабам и бразилеца Емерсон Фитипалди.
 
Ферари е отборът с най-много победи във Формула 1 – 211. Макларън е на второ място със 168 успеха, а Уилямс е трети със 113.
 
ШАМПИОНАТ
 
За първи път в историята на Формула 1 петима пилоти са се сменяли на лидерската позиция в генералното класиране. До момента на върха през тази година бяха пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, Дженсън Бътън с Макларън, Марк Уебър от Ред Бул и Люис Хамилтън.
 
Предишният рекорд за най-много различни водачи на ранглистата бе от четирима пилоти и това бе през 2008 г., когато на първото място заставаха Люис Хамилтън, Кими Райконен, Роберт Кубица и Фелипе Маса.
 
ПЪРВИТЕ ДВЕ МЕСТА НА ПОДИУМА
 
Пилотите на Макларън заемаха първите две места на подиума в последните две състезания. За последно отборът имаше такова постижение през 2000 г. (Франция и Австрия).
 
Макларън за последно качи пилотите си на първите две места на почетната стълбичка в три поредни състезания през 1988 г., когато за отбора се състезаваха легендарните Ален Прост и Айртон Сена.
 
ПОЧЕТНАТА СТЪЛБИЧКА
 
На почетната стълбичка в Монреал се наредиха само световни шампиони (Хамилтън, Бътън и Алонсо). За последно това се случи през 1991 г. в Гран При на САЩ (Сена, Прост и Пикет).
 
ТОЧКИ
 
15-ото място на Фелипе Маса в Канада означава, че Марк Уебър остана единственият пилот, печелил точки във всяко едно състезание от началото на сезона.
 
ПЪРВА РЕДИЦА
 
Ред Бул стартира последните 12 състезания с поне една кола на първата стартова редица.
 
Световният шампион Дженсън Бътън не е бил на челната редица от Гран При на Турция през 2009 г.
 
ПОЛПОЗИШЪН
 
Полпозишънът на Хамилтън в Монреал сложи край на серията на Ред Бул от седем поредни първи стартови позиции.
 
Марк Уебър и Люис Хамилтън са единствените пилоти през тази година, които са спечелили състезание, тръгвайки от полпозишън.
 
Ферари не е класирал свой пилот на първа стартова позиция от Гран При на Бразилия през 2008 г.
 
ВАЛЕНСИЯ
 
Състезанието в неделя ще бъде 20-ият старт (три в Англия, пет в Испания и останалите в Германия), който се провежда като Гран При на Европа. Първата подобна надпревара се провежда през 1983 г. на пистата “Брандс Хеч” в Англия.
 
До момента само бразилци са печелили състезанието във Валенсия – Фелипе Маса през 2008 г. и Рубенс Барикело през 2009 г.
 
ЮБИЛЕЙ
 
Фактът, че Рубенс Барикело финишира в Гран При на Канада го направи първият пилот във Формула 1 с 15 000 завършени състезателни обиколки.
 
През този уикенд Лотус отбелязва своето състезание № 500, въпреки че за настоящия тим това ще е едва деветата надпревара. Оригиналният отбор, създаден от Колин Чапман, записа 491 участия в Гран При между 1958 и 1994 г.
 
Само три тима имат повече стартове във Формула 1 – Ферари (801), Макларън (673) и Уилямс (592).
 
ПИСТА: Валенсия
Дължина на обиколката: 5,419 км
Брой обиколки на състезание: 57
Обща дължина на състезанието: 308,883 км
Полпозишън за 2009 г.: Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън) – 1:39,498 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Тимо Глок (Германия, Тойота) – 1:38,663 минути през 2009 г.

valencia.jpg
 
ФАКТИ: Пистата е локализирана в пристанищната зона на Валенсия и използва съоръжения, построени за ветроходната регата „Америка Къп” през 2007 г.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ГРАН ПРИ НА ЕВРОПА ВЪВ ВАЛЕНСИЯ
 
2009 г. – Рубенс Барикело (Бразилия, Браун GP)
Рубенс Барикело сложи край на чакането си за първа победа след 2004 г. Той победи Люис Хамилтън, който за първи път през сезона стартира от полпозишън, а и двете голи на първата стартова редица бяха на Макларън. Това бе седмата победа за Браун GP в 11 състезания. Нито един от двата болида на Ред Бул не записа точки. Себастиан Фетел отпадна заради проблем с двигателя, а Марк Уебър завърши девети. Италианецът Лука Бадоер замени в кокпита на Ферари Фелипе Маса, който бе катастрофирал в Унгария.
 
2008 г. – Фелипе Маса (Бразилия, Ферари)
Маса спечели състезанието, стартирайки от полпозишън. След него остана Люис Хамилтън, който по време на състезанието се оплакваше от настинка и спазми в гърба. Полякът Роберт Кубица с БМВ-Заубер завърши трети, въпреки че в началните обиколки имаше проблем с найлонова торбичка, която се бе закачила под болида му.