ПОБЕДИ
Ферари има 216 победи във Формула 1, Макларън е със 171, Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул – 21.
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Фернандо Алонсо от Ферари е на второ място сред действащите състезатели – 27.
Победата на Алонсо на “Силвърстоун” преди две седмици изравни испанеца с британската легенда Джаки Стюърт на пето място във вечната ранглиста на пилотите.
Успехът на Фернандо Алонсо във Великобритания означава, че Ферари има поне по една победа във всеки сезон 1993 г. насам.
Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул има 16 победи, Люис Хамилтън с Макларън е с 15, Рубенс Барикело от Уилямс има 11, а Дженсън Бътън от Макларън – 10.
Фетел спечели шест от деветте състезания през този сезон и 9 от последните 13. Шумахер държи рекорда за най-много победи през един сезон – 13 успеха за Ферари през 2004 г.
Само трима пилоти са печелили по седем състезания на година и не са взимали титлата – Михаел Шумахер (2006), Кими Райконен (2005) и Ален Прост (1988 и 1984).
ЮБИЛЕЙ
Победата на Ферари в Гран При на Великобритания отбеляза 60-ата годишната от първата поява на “черните гончета” на състезание на “Силвърстоун”.
С дебюта на Даниел Рикиардо за Испания Рейсинг в Гран При на Великобритания, Австралия имаше двама пилоти на стартовата решетка за първи път от 1977 г., когато Върн Шупан и Лари Пъркинс бяха съотборници в Съртис, а Алан Джоунс караше за Шедоу.
Началото на сезона на Себастиан Фетел е най-добрият старт, записван от пилот във Формула 1. До момента германецът загуби само 21 точки от 225 възможни.
ПОДИУМ
Фетел бе на подиума в 11 поредни състезания. В това отношение рекордът отново се държи от Михаел Шумахер, който в периода 2001-02 г. се качи на почетната стълбичка в 11 последователни състезания.
ПОЛПОЗИШЪН
Себастиан Фетел стартира от полпозишън в седем от деветте старта през този сезон. Ред Бул имаше свой болид на първа стартова позиция във всичките надпревари, тъй като Марк Уебър тръгна първи в Испания и Великобритания.
Рекордът за най-много полпозишъни в рамките на един сезон се държи от Найджъл Менсъл – 14 през 1992 г.
Фетел има спечелени 22 първи стартови позиции в кариерата си. Шумахер държи рекорда с 68.
Ред Бул има 10 поредни полпозишъна, заедно с последното състезание от миналата година. Рекордът принадлежи на Уилямс – 24 в периода 1992-93.
Макларън имаше свой болид на първа стартова позиция през юни 2010 г., когато Хамилтън спечели квалификацията в Канада. Алонсо е последният пилот на Ферари с полпозишън – септември 2010 г. в Сингапур.
КВАЛИФИКАЦИИ
Фетел се е класирал за първа стартова редица в последните 14 състезания. Рекордът принадлежи на бразилецът Айртон Сена – 24 през 1988 и 1989 г.
Фелипе Маса от Ферари е единственият пилот, който е бил побеждаван от съотборника си във всички квалификации през 2011 г.
НАЙ-БЪРЗА ОБИКОЛКА НА СЪСТЕЗАНИЕ
Марк Уебър записа най-бързите обиколки в четири от деветте състезания през сезона.
НЮРБУРГРИНГ
От 1995 г. насам, само три състезания са печелени от пилота, стартирал от полпозишън – 2001, 2004 и 2009 г.
Последният германец, спечелил домашното си Гран При бе Михаел Шумахер, който триумфира на “Хокенхайм” през 2006 г. През същата година Пилето спечели и състезанието на “Нюрбургринг”, когато пистата прие Гран При на Европа.
Германия има шестима пилоти във Формула 1 – Себастиан Фетел, Нико Розберг, Михаел Шумахер, Ник Хайдфелд, Адриан Сутил и Тимо Глок. Това е повече от всяка друга държава. Само Фетел и Шумахер сред тези състезатели имат победи в Гран При.
ТОЧКИ
Себастиан Фетел завърши в зоната на точките в последните 11 състезания. Шумахер държи рекорда и по този показател – точки в 24 последователни старта.
Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин са единствените отбори, които все още нямат спечелени точки във Формула 1. Те дебютираха в Бахрейн през миналата година.
ПИСТА: “Нюрбургринг”
Дължина на обиколката: 5,148 км
Брой обиколки на състезание: 60 обиколки
Обща дължина на състезанието: 308,863 км
Полпозишън за 2009 г.: Марк Уебър (Австралия, Ред Бул)
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Михаел Шумахер (Германия, Ферари) през 2004 г. – 1:29,468 минути
ФАКТИ: Построено в гористите хълмове Айфел, южно от Кьолн, трасето бе описвано като “Зеления ад” до 1976 г., когато бе извадено от календара заради жестока катастрофа с участието на Ники Лауда. Австриецът получи тежки изгаряния и бе спасен от четирима други пилоти, които го измъкнаха от болида.
Съкратената версия на пистата бе открита през 1982 г. и две години по-късно Формула 1 се завърна на “Нюрбургринг”, като проведе състезания през 1984 и 1985 г. През 2002 г. трасето бе ремонтирано отново. Обикновено състезанията протичат при висока влажност и облачно време. От 2008 г. “Нюрбургринг” се редува с “Хокенхайм” като домакин на Гран При на Германия.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ 5 СЪСТЕЗАНИЯ НА “НЮРБУРГРИНГ”
2009 г. – Марк Уебър (Австралия, Ред Бул)
Уебър записа първата си победа във Формула 1 в своето състезание № 130. Той стана първият австралиец с успех в надпреварите след Алан Джоунс през 1981 г. Уебър стартира от полпозишън и спечели състезанието, въпреки че получи наказание заради катастрофа с Рубенс Барикело на първия завой.
2007 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Макларън)
Алонсо съкрати изоставането си в генералното класиране от Люис Хамилтън. Серията на британеца от девет поредни подиума бе прекратена и той завърши девети. Състезанието бе прекъснато за 22 минути в четвъртата обиколка заради силен дъжд, докато водач на колоната бе немецът Маркус Винкелхок със Спайкър.
2006 г. – Михаел Шумахер (Германия, Ферари)
Шумахер се върна в битката за титлата с втората си поредна побеза. Алонсо, стартирал от полпозишън, завърши на второ място за 11-ото си последователно финиширане в Топ 3. Третото място на Фелипе Маса гарантира първото в кариерата на бразилеца качване на подиума.
2005 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Алонсо триумфира, след като Кими Райконен с Макларън бе наказан в последната обиколка, докато бе лидер. Ник Хайдфелд с Уилямс, стартирал за първи път в кариерата си от полпозишън, финишира втори.
2004 г. – Михаел Шумахер (Германия, Ферари)
Шумахер спечели шестата си победа в седем състезания, но не отвори шампионското шампанско в чест на президента на “Фиат” Умберто Аниели, който почина дни преди надпреварата.