ПОБЕДИ
Четирима различни пилоти спечелиха първите четири състезания. За последно във Формула 1 това се случи през 2003 г. – Дейвид Култард, Кими Райконен, Джанкарло Фисикела и Михаел Шумахер.
 
През 1983 г. беше последният случай, когато петима различни пилоти спечелиха първите пет състезания за сезона във Формула 1 – Нелсон Пикет, Джон Уотсън, Ален Прост, Патрик Тембе и Кеке Розберг.
 
Ферари има 217 победи в историята на Формула 1, а Макларън е със 176. Уилямс има 113 успеха, докато Ред Бул е с 28.
 
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи – 91. Алонсо е втори сред действащите пилоти. Себастиан Фетел има 22, Кими Райконен 18, а Люис Хамилтън – 17.
 
Последната победа на Райконен беше с болид на Ферари и се случи в Гран При на Белгия през 2009 г. Последният триумф на Шумахер беше в Китай през 2006 г., когато немецът караше за “черните кончета”.
 
ПОЛПОЗИШЪН
Ако болид на Макларън спечели полпозишън в Бахрейн, това ще бъде първа стартова позиция № 150 в историята на отбора.
 
През миналия сезон Себастиан Фетел спечели 15 полпозишъна, рекорд за един шампионат. Ред Бул взе 18 първи стартови позиции през 2011 г., което е рекорд сред отборите.
 
Първата стартова позиция в Бахрейн беше първа за Ред Бул през 2012 г.
 
Последният полпозишън на Ферари беше спечелен от Алонсо в Гран При на Сингапур през септември 2010 г.
 
В три от четирите досегашни състезания през сезона имаше по два болида от един отбор на първа стартова редица – Макларън в Австралия и Малайзия и Мерцедес в Китай.
 
ТОЧКИ
Кетърам (известен преди като Тийм Лотус и Лотус), Маруся (преди известен като Върджин Рейсинг) и HRT (носил и името Испания Рейсинг) все още нямат спечелена точка в историята си. За тях това е трети сезон във Формула 1.
 
ИСПАНИЯ
Девет от последните 10 старта за Гран При на Испания бяха спечелени от състезателя, който тръгва от полпозишън, както и 16 от последните 21 състезания. Това прави надпреварата една от най-предвимите в календара на Формула 1.
 
Традицията беше нарушена през миналата година, когато Марк Уебър имаше първа стартова позиция, но съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел спечели състезанието, който заложи на стратегия с четири спирания.
 
Марк Уебър ще се опита да спечели полпозишън в Испания за трета поредна година.
 
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо е единственият испанец, печелил старт от Формула 1. Той спечели домашното си състезание през 2006 г.
 
Михаел Шумахер е триумфирал в Гран При на Испания повече пъти от всеки друг пилот – 6. Той е и единственият състезател, спечелил надпреварата в Барселона без да тръгне от първа стартова редица. Това се случи през 1996 г.
 
Ферари е най-успешният отбор на пистата “Каталуня”, като има 7 победи в 21 състезания. Шест различни пилоти спечелиха надпреварата в последните шест години.
 
ПИСТА: Circuit de Catalunya
Дължина на обиколката: 4,655 км
Брой обиколки на състезанието: 66
Обща дължина на състезанието: 307 104 км
Полпозишън за 2011 г. Марк Уебър (Австралия, Ред Бул) – 1:20,981 минути
Най-бърза обиколка на трасето в състезание: Кими Райконен (Финландия, Ферари) през 2008 г. – 1:21,670 минути

писта_1.jpg

ФАКТИ: Пистата е построена на хълмовете, които са разположени северно от Барселона. Трасето, което е домакин на Гран При на Испания от 1991 г., минава за любимото на пилотите и инженерите, но състезанията често са скучни.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
2011 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фернандо Алонсо се оказа лидер на първия завой, след като тръгна от четвърта позиция. Испанецът обаче се оказа жертва на дефектна гума и накрая финишира пети. Себастиан Фетел спечели четвъртото си състезание в последните пет старта, но срещна сериозна съпротива от Люис Хамилтън, който завърши с изоставане от само 0,6 секунди.
 
2010 г. – Марк Уебър (Австралия, Ред Бул)
Уебър водеше от старта до финала. По този начин победата от Гран При на Испания за 10-а поредна година отиде в състезател, стартирал от полпозишън. Фернандо Алонсо финишира на второ място, след като Люис Хамилтън от Макларън спука гума в предпоследната обиколка. Себастиан Фетел с Ред Бул завърши на трето място.
 
2009 г. – Дженсън Бътън (Великобритания, Браун GP)
Бътън записа четвъртата си победа в пет старта, след като промени стратегията си. Този ход изненада неговия съотборник Рубенс Барикело, който се виждаше като победител. Марк Уебър с Ред Бул завърши трети, докато Фернандо Алонсо с Рено измъкна петото място от настоящия си съотборник във Ферари Фелипе Маса в последната обиколка.
 
2008 г. – Кими Райконен (Финландия, Ферари)
Райконен, стартирал от полпозишън, увеличи преднината си в генералното класиране на 9 точки, след като Ферари записа втора поредна двойна победа. Хейки Ковалайнен с Макларън направи тежка катастрофа като водач на колоната, след като всички лидери бяха спирали в бокса.
 
2007 г. – Фелипе Маса (Бразилия, Ферари)
Маса записа втората си поредна победа, но Хамилтън излезе начело в класирането като най-младият лидер в историята на Формула 1. Британецът задмина съотборника си в Макларън Фернандо Алонсо. Испанецът се сблъска с Маса на първия завой, но завърши на трето място.