ПОБЕДИ
Победата на Ферандо Алонсо в Малайзия беше 28-а в неговата кариера и 217-а в историята на Ферари.
 
Испанецът заема пето място във вечната ранглиста по спечелени победи, като има една повече от трикратния световен шампион Джаки Стюърт. Алонсо е на три успеха зад британеца Найджъл Менсъл.
 
Макларън има 176 победи, Уилямс е със 113, а Ред Бул има 27.
 
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи – 91. Алонсо е втори сред действащите пилоти. Себастиан Фетел има 21, Кими Райконен 18, а Люис Хамилтън – 17.
 
Последната победа на Райконен беше с болид на Ферари и се случи в Гран При на Белгия през 2009 г. Последният триумф на Шумахер беше в Китай през 2006 г., когато немецът караше за “черните кончета”.
 
ШАМПИОНАТ
Алонсо води в класирането на шампионата за първи път от 2010 г., когато беше начело в подреждането преди последното състезание за Гран При на Абу Даби.
 
ПОЛПОЗИШЪН
Полпозишънът на Хамилтън в Малайзия беше № 21 в неговата кариера и втори пореден за тази година. Той все още няма три поредни първи стартови позиции след дебюта си във Формула 1 през 2007 г.
 
Ако болид на Макларън спечели полпозишън в Китай, това ще бъде първа стартова позиция № 150 в историята на отбора.
 
През миналия сезон Себастиан Фетел спечели 15 полпозишъна, рекорд за един шампионат. Ред Бул взе 18 първи стартови позиции през 2011 г., което е рекорд сред отборите.
 
Последният полпозишън на Ферари беше спечелен от Алонсо в Гран При на Сингапур през септември 2010 г.
 
ТОЧКИ
Кетърам (известен преди като Тийм Лотус и Лотус), Маруся (преди известен като Върджин Рейсинг) и HRT (носил и името Испания Рейсинг) все още нямат спечелена точка в историята си. За тях това е трети сезон във Формула 1.
 
КИТАЙ
Четири от осемте състезания за Гран При на Китай са спечелени от пилота, стартирал от полпозишън.
 
Няма състезател, който да е спечелил Гран При на Китай в две поредни години. Миналогодишният победител Люис Хамилтън е единственият пилот, триумфирал два пъти в Шанхай (2008 и 2011).
 
Ферари и Макларън имат по три победи в Китай, останалите два успеха са поделени от Рено и Ред Бул.
 
Бътън, Алонсо и Уебър са единствените пилоти, които са завършвали във всяко състезание за Гран При на Китай.
 
Пистата в Шанхай е мястото, където Ред Бул спечели първата си победа във Формула 1. Това стана с триумфа на Фетел през 2009 г.
 
РЕКОРД
Второто място на Серхио Перес в Малайзия беше най-добрият резултат на мексикански пилот във Формула 1 от 1971 г. и най-доброто за Заубер като отбор, който не е собственост на автомобилен производител. Победата на Роберт Кубица в Канада през 2008 г. беше във времето, когато собствеността върху отбора беше на БМВ.
 
ПИСТА: “Шанхай”
Дължина на обиколката: 5,451 км
Брой обиколки на състезание: 56
Обща дължина на състезанието: 305,066 км
Полпозишън за 2011 г.: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) – 1:33,706 минути
Най-бърза обилка на трасето: Михаел Шумахер (Германия, Ферари) през 2004 г. – 1:32,238 минути
 
____________.jpg
 
ФАКТИ: Пистата е проектирана от Херман Тилке във формата на китайския йероглиф “Шанг”, който означава “високо” или “над”. Трасето е североизточно от Шанхай и има 200 000 седящи места.
 
Трасето е със седем леви и седем десни завоя. Най-благоприятните места за изпреварване са на първия завой и на изхода на втората права. Най-дългата права отсечка на трасето е 1 км, а най-високата скорост, развивана от колите е повече от 330 км/ч.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
Победата на Хамилтън сложи край на доминацията на Ред Бул през сезон 2011. Британецът обаче едва успя да стартира, тъй като имаше проблем с горивото и участието му не беше сигурно 30 секунди преди крайния срок. Тръгналият от полпозишън Себастиан Фетел беше изпреварен от двата макларъна, а след това и стратегията на Ред Бул с две спирания в бокса се оказа губеща. Състезанието ще се запомни и с акцията на Марк Уебър, който тръгна 18-и и финишира 3-и.
 
Бътън спечели в дъжда в Китай, а Макларън записа двойна победа след второто място на Люис Хамилтън. Фетел стартира от полпозишън, а до него бе съотборникът му Марк Уебър. Германецът обаче завърши шести, а австралиецът на две позиции зад него. Хамилтън бе порицан за опасно каране в близост до Фетел в питлейна.
 
Фетел донесе на Ред Бул първата победа на отбора във Формула 1, а триумфът бе допълнен от второто място на другия пилот на тима Марк Уебър. Пистата бе мокра и хлъзгава, а първите осем обиколки протекоха зад кола за сигурност. За трето поредно състезание Ферари не успя да спечели точки.
 
2008 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън даде заявка, че може да стане най-младият шампион във Формула 1, като записа петата си победа за сезона. Фелипе Маса с Ферари завърши втори, като бе допуснат да мине напред от своя съотборник Кими Райконен.
 
2007 г. – Кими Райконен (Финландия, Ферари)
Хамилтън стартира от полпозишън, но мечтите му за спечелване на трофея в Китай бяха прекратени, след като спря на чакъла на влизане в питлейна в 31-ата обиколка. Британецът, който имаше проблеми с гумите си, вече бе задминат от Райконен. Финландецът спечели петата си победа за сезона. Алонсо финишира втори и надеждите му за спечелване на титлата бяха живи до последното състезание.