ПОБЕДИ
Успехът на Себастиан Фетел от Ред Бул в Малайзия бе шестата победа в кариерата му и го направи вторият най-успешен германски пилот (редом с Ралф Шумахер) във Формула 1.
 
22-годишният пилот се нуждае от още 85 победи, за да се изравни със своя сънародник и рекордьор Михаел Шумахер.

Ферари е най-успешният отбор във Формула 1 с 221 победи, докато Макларън е на второ място със 165 успеха. Трети е Уилямс със 113.

ШАМПИОНАТ
Пилотът на Ферари Фелипе Маса направи най-добрия си старт в шампионатен сезон, след като поведе в генералното класиране след три състезания. За последно той бе начело на таблицата с пилотите през 2008 г.

ПОЛПОЗИШЪН
И в трите състезания от началото на сезона от полпозишън стартираше болид на Ред Бул. Последният отбор, тръгвал в четири поредни състезания от първото място в решетката, бе Ферари през 2007 г.

Четири от досегашните шест старта за Гран При на Китай бяха спечелени от пилота, тръгнал от първа позиция. Последното състезание във Формула 1, което бе спечелено от стартирал от полпозишън пилот, бе през октомври миналата година в Япония. Тогава спечели Фетел, а оттогава са минали вече пет старта.

Ферари не е печелил първа позиция в квалификацията от Гран При на Бразилия през 2008 г. Миналият сезон беше първият на “черните кончета” без полпозишън от 1993 г.

Световният шампион Дженсън Бътън не е стартирал от първата редица от Гран При на Турция през миналата година.

КВАЛИФИКАЦИИ
Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер бе победен от своя съотборник в Мерцедес GP Нико Розберг в квалификациите и на трите състезания от началото на сезона.

Другите пилоти, които са били побеждавани от своите съотборници от началото на сезона, са Витали Петров (Рено), Витантонио Лиуци (Форс Индия), Хайме Алгерсуари (Торо Росо) и Лукас ди Граси (Върджин Рейсинг).

Гран При на Малайзия беше първото състезание, в което колите на Макларън и Ферари не участваха в третата фаза на квалификациите. Това не се бе случвало от въвеждането на този формат на провеждане на квалификации през 2006 г.

КИТАЙ
Ферари спечели три от шестте досегашни състезания за Гран При на Китай. Макларън, Рено и Ред Бул триумфираха в останалите три старта.

Бътън, Рубенс Барикело, Фернандо Алонсо и Марк Уебър са единствените пилоти, които са завършвали във всичките досегашни надпревари в Китай.

Резервният пилот на Рено Хо Пин Тунг е единственият китайски състезател в отборите от Формула 1.

Ред Бул спечели първата в историята си победа във Формула 1 в Шанхай през миналата година. 91-ата и последна засега победа в кариерата на Михаел Шумахер бе спечелена на китайската писта през 2006 г.

ПИСТА: Shanghai International Circuit
Дължина на обиколката: 5,451 км
Брой обиколки на състезанието: 56
Обща дължина на състезанието: 305,066 км
Полпозишън за 2009 г.: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) - 1:36,184 минути
Най-бърза обиколка на трасето: Михаел Шумахер (Германия, Ферари) - 1:32,238 минути

http://www.mychinahotels.net/f1shanghai/images/f1_circuit.jpg
ФАКТИ: Пистата е проектирана от Херман Тилке във формата на китайския йероглиф “Шанг”, който означава “високо” или “над”. Трасето е североизточно от Шанхай и има 200 000 седящи места.

Пистата е със седем леви и седем десни завоя. Най-благоприятните места за изпреварване са на първия завой и на изхода на втората права. Най-дългата права отсечка на трасето е 1 км, а най-високата скорост развивана от колите е повече от 330 км/ч.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
2009 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фетел донесе на Ред Бул първата победа на отбора във Формула 1, а триумфът бе допълнен от второто място на другия пилот на тима Марк Уебър. Пистата бе мокра и хлъзгава, а първите осем обиколки протекоха зад кола за сигурност. За трето поредно състезание Ферари не успя да спечели точки.

2008 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън даде заявка, че може да стане най-младият шампион във Формула 1, като записа петата си победа за сезона. Фелипе Маса с Ферари завърши втори, като бе допуснат да мине напред от своя съотборник Кими Райконен.

2007 г. – Кими Райконен (Финландия, Ферари)
Хамилтън стартира от полпозишън, но мечтите му за спечелване на трофея в Китай бяха прекратени, след като спря на чакъла на влизане в питлейна в 31-ата обиколка. Британецът, който имаше проблеми с гумите си, вече бе задминат от Райконен. Финландецът спечели петата си победа за сезона. Алонсо финишира втори и надеждите му за спечелване на титлата бяха живи до последното състезание.

2006 г. – Михаел Шумахер (Германия, Ферари)
Последната победа на Шумахер дойде, след като той стартира от шеста позиция. Успехът за последен път в кариерата му го изкачи на върха на класирането в шампионата. Алонсо финишира втори, но можеше и да е трети, ако не бе пропуснат напред от своя съотборник Джанкарло Фисикела.

2005 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)

Алонсо донесе на Рено първата шампионска титла при конструкторите. Надеждите на Макларън загинаха, когато Хуан Пабло Монтоя удари шикан и отпадна. Шумахер се сблъска с холандеца Кристиан Алберс на загряващата обиколка.