ПОБЕДИ
Ферари има 215 победи във Формула 1, Макларън е със 169 успеха, а Уилямс има 113.
 
Шампионът за миналата година Ред Бул има 16 победи, което го нарежда до Купър във вечната класация. Още един успех и “червените бикове” ще се изравнят с BRM.
 
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи. Германецът има 91 успеха във Формула 1. Последният му триумф бе в Гран При на Китай през 2006 г.
 
Алонсо е на второ място по спечелени състезания сред действащите пилоти. Испанецът има 26 победи и със следващия си успех ще се изравни с Джеки Стюърт на пето място в класацията.
 
Люис Хамилтън има 14 победи, Себастиан Фетел е с 11, а Дженсън Бътън има 9 успеха.
 
Триумф на Ник Хайдфелд от Лотус Рено ще постави нов рекорд за най-много проведени състезания преди първа победа. Германецът записа своя 174-и старт в Австралия. В момента рекорда по този показател се държи от Марк Уебър, който записа първата си победа в своето 131-о състезание. Австралиецът има вече 6 триумфа.
 
ФЕТЕЛ
Себастиан Фетел спечели последните три състезания във Формула 1. Ако двигателят му не се бе счупил в Гран При на Корея, германецът щеше да има пет поредни победи.
 
ПЕТРОВ
Пилотът на Лотус Рено Витали Петров стана първият руски състезател, качил се на подиума във Формула 1, след като завърши трети в Австралия. Ако на “Сепанг” отново финишира в тройката, Петров ще спечели за две състезания повече точки, отколкото взе през целия минал сезон.
 
МАЛАЙЗИЯ
Три отбора със спонсори от Малайзия ще застанат на стартовата решетка. Петролната компания “Петронас” спонсорира Мерцедес GP, докато “Лотус” подкрепя Лотус Рено и Тийм Лотус, който е собственост на боса на “Еър Ейша” Тони Фернандес.
 
Алекс Йонг е единственият пилот от Малайзия, карал във Формула 1. Той бе състезател на Минарди през сезон 2001-02. Най-доброто му класиране бе седмото място в Австралия през 2002 г.
 
Преди двата болида на “Хиспания Рейсинг” да се провалят в квалификацията в Мелбърн, Йонг бе последният пилот, който не успя да покрие квалификационен норматив. Това стана в Гран При на Германия през 2002 г.
 
Ферари спечели пет от 12-те старта на пистата “Сепанг”. Шест от състезанията в Малайзия завършиха с двойни победи – Ферари през 1999 и 2001 г., Уилямс през 2002 г., Рено – 2006 г., Макларън – 2007 г. и Ред Бул през миналата година.
 
“Черните кончета” са стартирали от полпозишън в седем състезания на “Сепанг”. Пет от тях са били осигурени от Михаел Шумахер, който има три победи в Малайзия.
 
НОВОБРАНЦИТЕ
Пилотът на Форс Индия Пол ди Реста записа точки в дебютното си състезание, което го направи 59-ия пилот в историята на Формула 1 с подобно постижение.
 
ТОЧКИ
Тийм Лотус, Хиспания Рейсинг и Върджин все още нямат спечелени точки във Формула 1, след като дебютираха в Гран При на Бахрейн през миналата година.
 
ПИСТА: “Сепанг”
Дължина на обиколката: 5,543 км
Брой обиколки на състезание: 56
Обща дължина на състезанието: 310,408 км
Полпозишън за 2010 г.: Марк Уебър (Австралия, Ред Бул) – 1:49,327 минути
Най-бърза обилко на трасето: Хуан Пабло Монтоя (Колумбия, Уилямс) – 1:34,223 минути

____________.jpg
 
ФАКТИ: Пистата е построена от германския дизайнер на подобни трасета Херман Тилке на мястото на бивша плантация за палмово масло. Покривът на трибуните е с формата на цвят на Китайска роза.
 
Трасето, издигнато в близост до международното летище KLIA и се намира на 85 км от Куала Лумпур, има леко нагорнище на старта, 15 завоя и почти успоредни прави.
 
Високата влажност, плюс климатичните условия, които бързо се променят от слънчево време до тропическа буря, могат да затруднят значително пилотите. Типичните температури по това време на годината са над 30 градуса по Целзий.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
Ред Бул записа двойна победа, след като Марк Уебър стартира от полпозишън и завърши на второ място. Австралиецът бе изпреварен от Себастиан Фетел още на първия завой. Пилотите на Макларън и Ферари тръгнаха от задните редици на решетката, след като не успяха да се справят с проливния дъжд по време на квалификацията. Въпреки това Хамилтън завърши шести, Маса - седми, а Бътън зае осма позиция.
 
Бътън тръгна от полпозишън към победата в състезание, което бе със съкратена продължителност заради проливния дъжд. Вместо 56 обиколки бяха направени само 32. На пилотите бяха присъдени половината от точките, което се случи едва за пети път в историята на Формула 1.
 
2008 г. – Кими Райконен (Финландия, Ферари)
Фелипе Маса с Ферари тръгна от първа позиция, но неговият съотборник Райконен пое водачеството след първите влизания в бокса. Люис Хамилтън с Макларън стартира девети, след като заедно със съотборника си Хейки Ковалайнен бяха наказани за задържане на противници по време на квалификацията.
 
2007 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Макларън)
Алонсо откри сметката си в Макларън, което бе първата победа на тима от 2005 г. В едва втория старт в кариерата си Хамилтън завърши на второ място, след като преди това се бе сблъскал със стартиралия от полпозишън Фелипе Маса. Инцидентът прати бразилеца в тревата.
 
2006 г. – Джанкарло Фисикела (Италия, Рено)
Благодарение на Фисикела и Алонсо Рено за първи път от 24 години класира пилотите си на първите две места на почетната стълбичка. Дженсън Бътън с Хонда бе трети. Фелипе Маса тръгна от края на стартовата решетка, но финишира пети.