Победата на Марк Уебър в Испания бе третата в кариерата на австралиеца и осма за Ред Бул във Формула 1. Осем успеха записа Браун GP през миналия сезон.
Уебър може да стане първият австралиец с две последователни победи след Алън Джоунс през 1980 г.
Ферари е отборът с най-много победи във Формула 1 – 211. На второ място е Макларън със 166 успеха, а трети е Уилямс със 113.
Колите на Ред Бул стартираха от първа позиция и в петте състезания през тази година (Фетел – 3 пъти, Уебър – 2 пъти).
Марк Уебър е единственият пилот, който е спечелил старт през тази година, след като е потеглил от полпозишън.
Последният отбор, който е записал 6 поредни полпозишъна бе Ферари през 2006 и 2007 г. “Черните кончета” не са стартирали от първа позиция от Гран При на Бразилия през 2008 г.
В последните девет състезания във Формула 1 Ред Бул имаше поне един болид на първа стартова редица.
Въпреки двете си победи през този сезон, световният шампион Дженсън Бътън не е тръгвал от първа редица от състезанието в Турция през юни миналата година.
Колите на Макларън не са били на първата редица от състезанието в Абу Даби през ноември.
Ферари няма победа в Монако от триумфа на Михаел Шумахер през 2001 г. Въпреки това “черните кончета” записаха най-бързите обиколки в пет от последните шест състезания в княжеството.
Въпреки трудностите при изпреварването в Монако, пилотите, стартирали от полпозишън са спечелили само пет пъти в последните 10 години.
Макларън триумфира в пет от последните 10 състезания за Гран При на Монако. За последните 26 години британският тим е записал 15 триумфа в княжеството, докато Ферари има само три успеха.
За последно пилот на “скудерията” не успя да се качи на подиума в Монако през 2006 г.
Джак Брабам е единственият австралиец спечелил Гран При на Монако, това стана през 1959 г.
В Испания за първи път през годината седемкратният световен шампион Михаел Шумахер стартира с по-предна позиция от своя съотборник в Мерцедес GP Нико Розберг.
Единствените пилоти, които от началото на сезона тръгват във всеки старт с по-задна позиция от своите съотборници са Витали Петров (Рено), Витантонио Лиуци (Форс Индия) и Лукас ди Граси (Върджин).
Дженсън Бътън, Марк Уебър и Фелипе Маса са единствените пилоти през тази година, които са спечелели точки от всяко едно състезание.
ЮБИЛЕЙ
Италианският пилот на Форс Индия Витантонио Лиуци ще запише своя старт № 50 във Формула 1.
ПИСТА: Монте Карло
Дължина на обиколката: 3,340 км
Брой обиколки на състезание: 78
Обща дължина на състезанието: 260,520 км
Полпозишън за 2009 г.: Дженсън Бътън (Великобритания, Браун GP) – 1:14,902 минути
ФАКТИ: Квалификацията в Монако е изключително важна, тъй като изпреварването е много трудно. Най-известното в света улично трасе не дава на пилотите право на грешки, а мантинелите и оградите са много близо до пистата. Средната скорост е сравнително ниска, а най-високата скорост, развивана на трасето е 290 км/ч и това става в тунела. В миналото пилотите често финишираха с мехури по ръцете, тъй като скоростта се сменя около 50 пъти на обиколка.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
2009 г. – Дженсън Бътън (Великобритания, Браун GP)
Бътън спечели петото си състезание за шест състезания, като стартира от полпозишън, а Браун GP окупира първите две места на подиума. Единствената грешка на британеца бе, че паркира на неправилно място след финала.
2008 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън триумфира и излезе начело в генералното класиране, въпреки че стартира от трета позиция. В шестата обиколка той направи непредвидено спиране в бокса, след като удари мантинелата в шестата обиколка. Състезанието бе приключено две обиколки преди края, след като бе премината двучасовата граница за продължителност на надпреварата.
2007 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Макларън)
Алонсо триумфира за втора поредна година, а съотборникът му в Макларън Люис Хамилтън бе втори. Испанецът тръгна от полпозишън и записа най-бързата обиколка.
2006 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Алонсо спечели състезанието, но основната полемика бе около квалификацията на Михаел Шумахер. Германецът бе обвинен от някои пилоти в измама и бе пратен от полпозишън на последната стартова позиция. Шуми завърши на пето място.
2005 г. – Кими Райконен (Финландия, Макларън)
Райконен записа втора поредна победа и втора от полпозишън. Така той се изкачи на второ място в класирането. Алонсо завърши четвърти с почти износени гуми./БЛИЦ