ТИТЛАТА
Себастиан Фетел от Ред Бул може да спечели втората си поредна световна титла в Сингапур на 24 години и по този начин да се превърне в най-младия двукратен шампион във Формула 1.
Освен това германецът може да стане едва деветият пилот с последователни титли.
ПОБЕДИ
Ферари има 216 победи във Формула 1, Макларън е със 173, Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул – 23.
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Фернандо Алонсо от Ферари е на второ място сред действащите състезатели – 27.
Испанецът дели пето място във вечната ранглиста на пилотите с британската легенда Джаки Стюърт.
Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул има 18 победи, а Люис Хамилтън с Макларън е с 16. Рубенс Барикело от Уилямс, Дженсън Бътън от Макларън и Фелипе Маса от Ферари са с по 11 успеха.
Фетел спечели осем от 13-те състезания през този сезон и 11 от последните 17. Шумахер държи рекорда за най-много победи през един сезон – 13 успеха за Ферари през 2004 г.
В историята на Формула 1 няма пилот с осем победи през сезона, който да не е станал шампион. Само Михаел Шумахер и Найджъл Менсъл (1992) са състезателите, спечелили девет и повече победи в рамките на една година.
ПОЛПОЗИШЪН
Себастиан Фетел стартира от полпозишън в 10 от 13-те старта през този сезон. Ред Бул имаше свой болид на първа стартова позиция във всичките надпревари, тъй като Марк Уебър тръгна първи в Испания, Великобритания и Германия.
Рекордът за най-много полпозишъни в рамките на един сезон се държи от Найджъл Менсъл – 14 през 1992 г.
Фетел има спечелени 25 първи стартови позиции в кариерата си. Шумахер държи рекорда с 68.
Ред Бул има 14 поредни полпозишъна, заедно с последното състезание от миналата година. Рекордът принадлежи на Уилямс – 24 в периода 1992-93.
Макларън имаше свой болид на първа стартова позиция през юни 2010 г., когато Хамилтън спечели квалификацията в Канада. Алонсо е последният пилот на Ферари с полпозишън – септември 2010 г. в Сингапур.
СИНГАПУР
Алонсо спечели две от трите досегашни състезания за Гран При на Сингапур. Испанецът се качи на подиума във всеки един от трите старта.
Ферари два пъти стартира от полпозишън в Сингапур – Маса през 2008 и Алонсо през 2010 г.
Нико Розберг, сега състезател на Мерцедес, постигна най-добрия си резултат във Формула 1 в Сингапур. През 2008 г., като пилот на Уилямс, той зае второто място.
ТОЧКИ
Фетел завърши последните 15 състезания в зоната на точките. Шумахер държи рекорда в това отношения с 24 поредни старта със спечелени точки.
Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин Рейсинг все още нямат спечелена точка във Формула 1. Трите отбора дебютираха в Гран При на Бахрейн през миналата година.
ЛЮБОПИТНО
Предишното състезание от сезона – Гран При на Италия, бе първата надпревара в историята на Формула 1, когато първите пет места бяха заети от световни шампиони.
ПИСТА: Марина Бей
Дължина на обиколката: 5,073 км
Брой обиколки на състезание: 61
Обща дължина на състезанието: 309,316 км
Полпозишън за 2010 г.: Фернандо Алонсо (Ферари, Испания) – 1:45,390 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Кими Райконен (Финландия, Ферари) – 1:45,599 минути през 2008 г.
ПРЕДИШНИТЕ ПОБЕДИТЕЛИ В ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР
2010 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Ферари)
Алонсо стартира от полпозишън и записа втората си победа за три години в Сингапур, след като изпревари Фетел с 0,2 секунди. Марк Уебър и Люис Хамилтън се сблъскаха, което доведе до отпадането на британеца.
2009 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън водеше от старта до финала, докато сънародникът му Дженсън Бътън увеличи преднината си в генералното класиране, заемайки петото място със своя болид на Браун GP. Германецът Тимо Глок бе втори в последното си състезание като пилот на Тойота. Фернандо Алонсо с Рено финишира трети, докато отборът му се състезаваше под угрозата на отложено наказание заради манипулиране на победителя от миналогодишното състезание. Марк Уебър имаше проблеми със спирачките и катастрофира след 45 обиколки. Съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел тръгна от първа стартова редица, но бе наказан с преминаване през питлейна заради преминаване с висока скорост през боксовете. Германецът финишира четвърти.
2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Най-спорното състезание в настоящата история на Формула 1. Тук се роди един от най-големите скандали, когато бе разкрит година по-късно. Алонсо спечели, след като бразилският му съотборник Нелсиньо Пикет катастрофира и предизвика появата на кола за сигурност, малко след като Алонсо бе преминал в бокса за дозареждане и смяна на гуми. Фелипе Маса, който стартира от полпозишън, завърши 13-и след забавяне в питстопа и в крайна сметка в края на сезона изпусна световната титла заради една точка по-малко. Година по-късно Пикет призна, че е катастрофирал по нареждане на отбора. Рено получи наказание, което ще влезе в сила при следващо подобно провинение на отбора. Бившият шеф на отбора Флавио Бриаторе бе наказан до живот, но впоследствие бе намалено само до 2013 г.
Преди Гран При на Сингапур
Представяме ви някои любопитни и статистически данни преди състезанието за голямата награда на Сингапур
София, България
310
0