ТИТЛАТА

Себастиан Фетел от Ред Бул може да спечели втората си поредна световна титла в Сингапур на 24 години и по този начин да се превърне в най-младия двукратен шампион във Формула 1.

Освен това германецът може да стане едва деветият пилот с последователни титли.

ПОБЕДИ


Ферари има 216 победи във Формула 1, Макларън е със 173, Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул – 23.

Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Фернандо Алонсо от Ферари е на второ място сред действащите състезатели – 27.

Испанецът дели пето място във вечната ранглиста на пилотите с британската легенда Джаки Стюърт.

Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул има 18 победи, а Люис Хамилтън с Макларън е с 16. Рубенс Барикело от Уилямс, Дженсън Бътън от Макларън и Фелипе Маса от Ферари са с по 11 успеха.

Фетел спечели осем от 13-те състезания през този сезон и 11 от последните 17. Шумахер държи рекорда за най-много победи през един сезон – 13 успеха за Ферари през 2004 г.

В историята на Формула 1 няма пилот с осем победи през сезона, който да не е станал шампион. Само Михаел Шумахер и Найджъл Менсъл (1992) са състезателите, спечелили девет и повече победи в рамките на една година.

ПОЛПОЗИШЪН


Себастиан Фетел стартира от полпозишън в 10 от 13-те старта през този сезон. Ред Бул имаше свой болид на първа стартова позиция във всичките надпревари, тъй като Марк Уебър тръгна първи в Испания, Великобритания и Германия.

Рекордът за най-много полпозишъни в рамките на един сезон се държи от Найджъл Менсъл – 14 през 1992 г.

Фетел има спечелени 25 първи стартови позиции в кариерата си. Шумахер държи рекорда с 68.

Ред Бул има 14 поредни полпозишъна, заедно с последното състезание от миналата година. Рекордът принадлежи на Уилямс – 24 в периода 1992-93.

Макларън имаше свой болид на първа стартова позиция през юни 2010 г., когато Хамилтън спечели квалификацията в Канада. Алонсо е последният пилот на Ферари с полпозишън – септември 2010 г. в Сингапур.

СИНГАПУР

Алонсо спечели две от трите досегашни състезания за Гран При на Сингапур. Испанецът се качи на подиума във всеки един от трите старта.

Ферари два пъти стартира от полпозишън в Сингапур – Маса през 2008 и Алонсо през 2010 г.

Нико Розберг, сега състезател на Мерцедес, постигна най-добрия си резултат във Формула 1 в Сингапур. През 2008 г., като пилот на Уилямс, той зае второто място.

ТОЧКИ

Фетел завърши последните 15 състезания в зоната на точките. Шумахер държи рекорда в това отношения с 24 поредни старта със спечелени точки.

Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин Рейсинг все още нямат спечелена точка във Формула 1. Трите отбора дебютираха в Гран При на Бахрейн през миналата година.

ЛЮБОПИТНО


Предишното състезание от сезона – Гран При на Италия, бе първата надпревара в историята на Формула 1, когато първите пет места бяха заети от световни шампиони.

ПИСТА: Марина Бей
Дължина на обиколката: 5,073 км
Брой обиколки на състезание: 61
Обща дължина на състезанието: 309,316 км
Полпозишън за 2010 г.: Фернандо Алонсо (Ферари, Испания) – 1:45,390 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Кими Райконен (Финландия, Ферари) – 1:45,599 минути през 2008 г.

4_11.jpg

ПРЕДИШНИТЕ ПОБЕДИТЕЛИ В ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР

2010 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Ферари)
Алонсо стартира от полпозишън и записа втората си победа за три години в Сингапур, след като изпревари Фетел с 0,2 секунди. Марк Уебър и Люис Хамилтън се сблъскаха, което доведе до отпадането на британеца.

2009 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън водеше от старта до финала, докато сънародникът му Дженсън Бътън увеличи преднината си в генералното класиране, заемайки петото място със своя болид на Браун GP. Германецът Тимо Глок бе втори в последното си състезание като пилот на Тойота. Фернандо Алонсо с Рено финишира трети, докато отборът му се състезаваше под угрозата на отложено наказание заради манипулиране на победителя от миналогодишното състезание. Марк Уебър имаше проблеми със спирачките и катастрофира след 45 обиколки. Съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел тръгна от първа стартова редица, но бе наказан с преминаване през питлейна заради преминаване с висока скорост през боксовете. Германецът финишира четвърти.

2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)

Най-спорното състезание в настоящата история на Формула 1. Тук се роди един от най-големите скандали, когато бе разкрит година по-късно. Алонсо спечели, след като бразилският му съотборник Нелсиньо Пикет катастрофира и предизвика появата на кола за сигурност, малко след като Алонсо бе преминал в бокса за дозареждане и смяна на гуми. Фелипе Маса, който стартира от полпозишън, завърши 13-и след забавяне в питстопа и в крайна сметка в края на сезона изпусна световната титла заради една точка по-малко. Година по-късно Пикет призна, че е катастрофирал по нареждане на отбора. Рено получи наказание, което ще влезе в сила при следващо подобно провинение на отбора. Бившият шеф на отбора Флавио Бриаторе бе наказан до живот, но впоследствие бе намалено само до 2013 г.