ПОБЕДИ

Фернандо Алонсо от Ферари и Люис Хамилтън от Макларън са единствените пилоти, които спечелиха по три състезания през тази година. Марк Уебър от Ред Бул и Дженсън Бътън от Макларън имат по два триумфа.

Шампионатът стартира с безпрецедентна серия от седем различни победители в първите седем старта – Бътън, Алонсо, Розберг, Фетел, Малдонадо, Уебър и Хамилтън.

Ферари има 219 победи от създаването на шампионата през 1950 г., Макларън е със 180, Уилямс има 114, а Ред Бул 30.

Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи – 91. Алонсо има 30, Фетел 22, Хамилтън 20, а Райконен 18.

Следващата победа на Фернандо Алонсо ще го изравни с британския шампион на Формула 1 за 1992 г. Найджъл Менсъл на четвърто място във вечната ранглиста.

Последната победа на Райконен беше в Гран При на Белгия през 2009 г. като състезател на Ферари. Шумахер за последно триумфира в Гран При на Китай през 2006 г., също като пилот на “черните кончета”.

Победата на Хамилтън в Гран При на Италия на “Монца” го изравни с двукратният световен шампион Мика Хакинен на 13-о място във вечната ранглиста.

Макларън спечели последните три състезания. Последният случай, в който тима взе четири последователни победи, беше през 2005 г. Тогава Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя триумфираха в шест старта един след друг – Унгария, Турция, Италия, Белгия, Бразилия и Япония.

ПОЛПОЗИШЪН

Себастиан Фетел спечели 15 полпозишъна през 2011 г., рекорд сред пилотите в рамките на един сезон. През тази година той три пъти тръгна от първа стартова позиция. През миналата година Ред Бул взе 18 полпозишъна – рекорд за отбор в историята на Формула 1.

Фетел има общо 33 полпозишъна в кариерата си, колкото имат Джим Кларк и Ален Прост. Само Шумахер (68) и Айртон Сена (65) имат повече. Хамилтън е с 23, а Алонсо има 22.

Осем от 13-те досегашни състезания през годината бяха спечелени от пилота, тръгнал от първа стартова позиция. Състезател на Макларън беше на полпозишън в последните три старта.

ТОЧКИ

Кетърам (преди известен като Тийм Лотус и Лотус Рейсинг), Маруся (носил името Върджин Рейсинг до този сезон) и HRT (бивш Испания Рейсинг) все още нямат спечелени точки във Формула 1. И трите тима участват в шампионата повече от 2 години.

СИНГАПУР

Гран При на Сингапур е единственото състезание, което се провежда изцяло през нощта. Пистата “Марина Бей”, която има 23 завоя, е втората най-бавна в календара след тази в Монако. Самото състезание е най-дългото. Всички досегашни четири старта в Сингапур завършваха около 5 минути преди изтичането на двучасовото ограничение.

Алонсо има две победи в Сингапур, а общо три пъти се качи на почетната стълбичка. Само шампиони във Формула 1 са печелили това Гран При до момента – Алонсо през 2008 и 2010 г., Хамилтън през 2009 и Фетел през 2011 г.

Три от победите на “Марина Бей” бяха спечелени от пилота, тръгнал от полпозишън. Единственото изключение беше през 2008 г., когато Фелипе Маса от Ферари тръгна от първа позиция, но Алонсо триумфира за Рено, след като съотборникът му Нелсиньо Пикет катастрофира умишлено след нареждане от бокса.

Кола за сигурност е излизала на “Марина Бей” поне по веднъж в досегашната история на Гран При на Сингапур.

ЮБИЛЕЙ

Третото място на “Монца” беше 80-ия подиум в кариерата на Фернандо Алонсо. Той се изравни по този показател с трикратния световен шампион Айртон Сена на трето място във вечната ранглиста. Само Михаел Шумахер (155) и Ален Прост (106) имат повече завършвания в тройката.

През настоящия уикенд Ферари и техническият му партньор “Шел” отбелязват 500 състезания съвместна дейност.

ПИСТА: “Марина Бей”
Дължина на обиколката: 5,073 км
Брой обиколки: 61
Обща дължина: 309,316 км
Най-бърза обиколка на трасето: Кими Райконен (Финландия, Ферари) – 1:45,599 минути през 2008 г.
Полпозишън за 2011 г.: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) – 1:44,381 минути

4_11.jpg


ПРЕДИШНИТЕ ПОБЕДИТЕЛИ В ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР
2011 г. - Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Гран При на Сингапур стана поредното състезание, спечелено от Себастиан Фетел в доминирания от него сезон 2011. Германецът финишира пред Дженсън Бътън и Марк Уебър. Люис Хамилтън за пореден път се удари с Фелипе Маса и катастрофата извади двамата пилоти от битката за победата.

2010 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Ферари)
Алонсо стартира от полпозишън и записа втората си победа за три години в Сингапур, след като изпревари Фетел с 0,2 секунди. Марк Уебър и Люис Хамилтън се сблъскаха, което доведе до отпадането на британеца.

2009 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън водеше от старта до финала, докато сънародникът му Дженсън Бътън увеличи преднината си в генералното класиране, заемайки петото място със своя болид на Браун GP. Германецът Тимо Глок бе втори в последното си състезание като пилот на Тойота. Фернандо Алонсо с Рено финишира трети, докато отборът му се състезаваше под угрозата на отложено наказание заради манипулиране на победителя от миналогодишното състезание. Марк Уебър имаше проблеми със спирачките и катастрофира след 45 обиколки. Съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел тръгна от първа стартова редица, но бе наказан с преминаване през питлейна заради преминаване с висока скорост през боксовете. Германецът финишира четвърти.

2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Най-спорното състезание в настоящата история на Формула 1. Тук се роди един от най-големите скандали, който бе разкрит година по-късно. Алонсо спечели, след като бразилският му съотборник Нелсиньо Пикет катастрофира и предизвика появата на кола за сигурност, малко след като Алонсо бе преминал в бокса за дозареждане и смяна на гуми. Фелипе Маса, който стартира от полпозишън, завърши 13-и след забавяне в питстопа и в крайна сметка в края на сезона изпусна световната титла заради една точка по-малко. Година по-късно Пикет призна, че е катастрофирал по нареждане на отбора. Рено получи наказание, което ще влезе в сила при следващо подобно провинение на отбора. Бившият шеф на отбора Флавио Бриаторе бе наказан до живот, но впоследствие бе намалено само до 2013 г.