ПОБЕДИ

Австралийският пилот на Ред Буд Марк Уебър спечели четири състезания през този сезон. Люис Хамилтън с Макларън и Фернандо Алонсо имат по два три успеха. По два триумфа записаха Дженсън Бътън с Макларън и Себастиан Фетел с Ред Бул.

Ферари има 213 победи (от 807 състезания), а Макларън е на второ място в класацията с 169 успеха. Уилямс има 113 триумфа, докато Ред Бул е с 12.

Победата на Фернандо Алонсо в Гран При на Италия на “Монца” бе първата за Ферари на пистата до Милано от 2006 г. и 24-а в кариерата на испанеца. По този показател Алонсо се изравни с петкратния световен шампион Хуан Мануел Фанджо от Аржентина във вечната ранглиста. Само 7 пилоти имат повече победи.

Ако испанският пилот на Ферари спечели нова победа, той ще се изравни с австрийския трикратен шампион на Формула 1 Ники Лауда и британеца Джим Кларк, който има 2 титли. Рекордьор е Михаел Шумахер с 91 победи.

ПОЛПОЗИШЪН

Алонсо, Хамилтън, Фетел и Уебър са единствените пилоти записали победи след стартиране от полпозишън през този сезон. Само четири от досегашните 14 състезания бяха спечелени от пилоти, тръгнали от първа позиция.

Себастиан Фетел преследва осмия се полпозишън за сезона, докато Ред Бул може да запише своята 13-а първа стартова позиция за последните 15 състезания.

Само два отбора са успявали да постигнат повече от 12 полпозишъна в рамките на един сезон – Макларън с 15 (1988 и 1989 г.) и Уилямс с 15 (1992 и 1993 г.). Уилямс държи рекорда за поредни първи стартови позиции – 24 последователни полпозишъна в периода 1992-93 г.

Първата стартова позиция на Алонсо на “Монца” бе първият полпозишън на Ферари от Гран При на Бразилия през 2008 г. – точно 30 състезания.

ПЪРВА РЕДИЦА

Ред Бул класира и двата си болида на първа стартова редица в шест състезания през този сезон.

На “Монца” бе сложен край на серията от 17 поредни състезания, от 13 септември 2009 г., в който Ред Бул имаше своя кола на първия ред.

Световният шампион Дженсън Бътън зае втора стартова позиция на “Монца”. Той се нареди на първа редица за първи път от Гран При на Турция през 2009 г.

ПИСТА: Марина Бей
Дължина на обиколката: 5,073 км
Брой обиколки на състезание: 61
Обща дължина на състезанието: 309,316 км
Полпозишън за 2009 г.: Люис Хамилтън (Макларън, Великобритания) – 1:45,891 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Кими Райконен (Финландия, Ферари) – 1:45,599 минути през 2008 г.

Singapore_Grand_Prix_Map.jpg

ПРЕДИШНИТЕ ПОБЕДИТЕЛИ В ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР
2009 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)

Хамилтън водеше от старта до финала, докато сънародникът му Дженсън Бътън увеличи преднината си в генералното класиране, заемайки петото място със своя болид на Браун GP. Германецът Тимо Глок бе втори в последното си състезание като пилот на Тойота. Фернандо Алонсо с Рено финишира трети, докато отборът му се състезаваше под угрозата на отложено наказание заради манипулиране на победителя от миналогодишното състезание. Марк Уебър имаше проблеми със спирачките и катастрофира след 45 обиколки. Съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел тръгна от първа стартова редица, но бе наказан с преминаване през питлейна заради преминаване с висока скорост през боксовете. Германецът финишира четвърти.

2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)


Най-спорното състезание в настоящата история на Формула 1. Тук се роди един от най-големите скандали, когато бе разкрит година по-късно. Алонсо спечели, след като бразилският му съотборник Нелсиньо Пикет катастрофира и предизвика появата на кола за сигурност, малко след като Алонсо бе преминал в бокса за дозареждане и смяна на гуми. Фелипе Маса, който стартира от полпозишън, завърши 13-и след забавяне в питстопа и в крайна сметка в края на сезона изпусна световната титла заради една точка по-малко. Година по-късно Пикет призна, че е катастрофирал по нареждане на отбора. Рено получи наказание, което ще влезе в сила при следващо подобно провинение на отбора. Бившият шеф на отбора Флавио Бриаторе бе наказан до живот, но впоследствие бе намалено само до 2013 г.