ПОБЕДИ
Ферари има 215 победи във Формула 1, Макларън е със 170 успеха. Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул е със 17.
Победата на Люис Химилтън в Китай на 17 април бе 15-ата в неговата кариера във Формула 1. По този начин той изпревари Джак Брабам и Емерсон Фитипалди във вечната ранглиста.
Михаел Шумахер е пилотът с най-много успехи – 91. Фернандо Алонсо е втори сред действащите състезатели с 26 победи. Още един успех на испанеца ще го изравни с британеца Джеки Стюърт.
Световният шампион Себастиан Фетел от Ред Бул има 12 победи, а Дженсън Бътън от Макларън е с 9.
Успехът на Хамилтън в Шанхай сложи край на надеждите на Фетел за пет поредни победи и трети триумф за три състезания от началото на сезона.
ПОЛПОЗИШЪН
Фетел бе на полпозишън в последните четири състезания. Първата му стартова позиция в Китай бе 18-а в кариерата му, колкото има и Хамилтън.
Рекордът за най-много поредни първи стартови позиции се държи от Айртон Сена, който през 1988-89 г. тръгна от полпозишън в осем последователни състезания.
КВАЛИФИКАЦИИ
Марк Уебър с Ред Бул, Фелипе Маса с Ферари, Михаел Шумахер с Мерцедес, Андриан Сутил от Форс Индия, Адриан Сутил от Тийм Лотус и Нараин Картикеян от Испания Рейсинг не успяха да победят съотборниците си в нито една квалификация от началото на сезона.
ТУРЦИЯ
Всичките шест състезания за Гран При на Турция бяха спечелени от пилот, тръгнал от първа стартова редица. В четири от тези надпревари победата взимаше човекът, стартирал от полпозишън.
Бътън (триумфирал с Браун GP през 2009 г) и Хамилтън през 2010 спечелиха от втора позиция. Пилоти на Ред Бул тръгваха от полпозишън в последните две състезания на “Истанбул Парк”, но не успяваха да вземат победата.
Два от стартовете в Турция завършиха с двойна победа за един отбор – Ферари през 2007 г. и Макларън през 2010 г.
Фелипе Маса от Ферари има три поредни победи на “Истанбул Парк” между 2006 и 2008 г.
ТОЧКИ
Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин Рейсинг все още нямат спечелена точка във Формула 1 след дебюта си в Гран При на Бахрейн през миналата година. Уилямс няма записана точка през 2011 г.
РЕКОРД
23-ма пилоти финишираха в Гран При на Китай, което е най-големият брой в състезание до момента. Предишният рекорд бе 22, поставен в Гран При на Бразилия през миналата година.
ПИСТА: “Истанбул Парк”
Дължина на обиколката: 5,338 км
Брой обиколки на състезание: 58
Обща дължина на състезанието: 309,396 км
Полпозишън за 2010 г.: Марк Уебър (Австралия, Ред Бул) – 1:26,295 минути
Най-бърза обиколка на трасето в състезание: Хуан Пабло Монтоя (Колумбия, Макларън) през 2005 г. – 1:24,770 минути
ФАКТИ: Това е едно от трасетата в световния шампионат, в които движението се извършва обратно на часовниковата стрелка.
“Истанбул Парк” е сравняван с белгийската писта “Спа” и има 14 завоя, шест от които десни, и четири прави отсечки. Близо 67% от всяка обиколка се преминава на пълна скорост.
Тройното ляво завиване на завой № 8 е истинско изпитание за организма на всеки пилот. Отсечката се взима с 250 км/ч, а силите на притискане, които се усещат от организма са най-големи от всяка една друга писта в шампионата.
Проектираното от Херман Тилке трасе се намира в азиатската част на Истанбул. Температурата на трасето може да достигне до 55 градуса по Целзий.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 5 ГОДИНИ
2010 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън донесе двойната победа на Макларън, след като болидите на Ред Бул се сблъскаха при борба за първото място 18 обиколки преди края. Уебър, който стартира от полпозишън, завърши на трето място, докато Фетел отпадна. Състезателите на Макларън бяха на крачка от подобен инцидент, след като допряха гумите си в битка за победата.
2009 г. - Дженсън Бътън (Великобритания, Браун GP)
Бътън се наслади на своята шеста победа в седем състезания, както и на последната си за Браун GP. Фетел тръгна от полпозишън, но бе изпреварен от Бътън на 10-ия завой на първата обиколка. След това германецът направи три спирания в бокса, докато съотборникът му Уебър стори това два пъти. Само 36 000 билета бяха продадени за този състезателен уикенд.
2008 г. – Фелипе Маса (Бразилия, Ферари)
Маса спечели, тръгвайки от полпозишън, за трета поредна година. Люис Хамилтън от Макларън намали темпото в последните обиколки заради притеснения за състоянието на предните гуми. Бразилският пилот на Хонда Рубенс Барикело направи рекордното си 257-о състезанието.
2007 г. – Фелипе Маса (Бразилия, Ферари)
Маса триумфира, след като тръгна от първа стартова позиция. Неговият съотборник Кими Райконен завърши втори, а Ферари за втори път през сезона качи и двамата си пилоти на първите две места на почетната стълбичка.
2006 г. – Фелипе Маса (Бразилия, Ферари)
Фелипе Маса превърна първото си тръгване от полпозишън в първата си победа във Формула 1. Фернандо Алонсо с Рено спечели битката с Михаел Шумахер от Ферари за второто място с преднина от половин дължина на болид.