ТИТЛАТА
 
Себастиан Фетел от Ред Бул се нуждае само от една точка в Япония, за да спечели втората си поредна титла и да стане най-младият двукратен световен шампион във Формула 1.
 
Той ще се превърне и в едва деветият пилот, който печели титлата в две поредни години.
 
ПОБЕДИ
 
Ферари има 216 победи във Формула 1, Макларън е със 173, Уилямс има 113, а настоящият шампион Ред Бул – 24.
 
Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Фернандо Алонсо от Ферари е на второ място сред действащите състезатели – 27.
 
Испанецът дели пето място във вечната ранглиста на пилотите с британската легенда Джаки Стюърт.
 
Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул има 19 победи, а Люис Хамилтън с Макларън е с 16. Рубенс Барикело от Уилямс, Дженсън Бътън от Макларън и Фелипе Маса от Ферари са с по 11 успеха.
 
Фетел спечели девет от 14-те състезания през този сезон и 12 от последните 18. Шумахер държи рекорда за най-много победи през един сезон – 13 успеха за Ферари през 2004 г.
 
В историята на Формула 1 няма пилот с девет победи през сезона, който да не е станал шампион. Михаел Шумахер е единственият пилот, спечелил 10 и повече състезания в рамките на една година (11 успеха през 2002 г.)
 
ПОЛПОЗИШЪН
 
Себастиан Фетел стартира от полпозишън в 11 от 14-те старта през този сезон. Ред Бул имаше свой болид на първа стартова позиция във всичките надпревари, тъй като Марк Уебър тръгна първи в Испания, Великобритания и Германия.
 
Рекордът за най-много полпозишъни в рамките на един сезон се държи от Найджъл Менсъл – 14 през 1992 г. Само трима пилоти са имали повече от 11 първи стартови позиции в една година (Менсъл, Сена – 13 през 1988 и 1989, Ален Прост – 13 през 1993)
 
Себастиан Фетел има спечелени 26 първи стартови позиции в кариерата си. Шумахер държи рекорда с 68. Фетел преследва пети пореден полпозишън, като рекордът в това отношение е на Айртон Сена – осем в периода 1988 и 1989 г.
 
Ред Бул има 15 поредни полпозишъна, заедно с последното състезание от миналата година. Рекордът принадлежи на Уилямс – 24 в периода 1992-93.
 
Макларън имаше свой болид на първа стартова позиция през юни 2010 г., когато Хамилтън спечели квалификацията в Канада. Алонсо е последният пилот на Ферари с полпозишън – септември 2010 г. в Сингапур.
 
ЯПОНИЯ
 
Фетел спечели в Япония през последните две години, тръгвайки от първо място на стартовата решетка.
 
Шумахер е единственият пилот с три поредни победи на “Сузука” – 2000, 2001 и 2002 г.
 
Макларън спечели осем от 26-те състезания проведени в Япония от 1976 г. Ферари има седем успеха.
 
Няма японски пилот, който да е печелил домашната си надпревара. Камуи Кобаяши от Заубер е единственият състезател от Япония, който ще стартира на “Сузука”.
 
За последен път световната титла бе спечелена в Япония през 2003 г., когато Михаел Шумахер стана шампион. Общо 11 шампионата във Формула 1 са излъчвали първенеца си в японското Гран При.
 
ТОЧКИ
 
Фетел завърши последните 16 състезания в зоната на точките. Шумахер държи рекорда в това отношения с 24 поредни старта със спечелени точки.
 
Тийм Лотус, Испания Рейсинг и Върджин Рейсинг все още нямат спечелена точка във Формула 1. Трите отбора дебютираха в Гран При на Бахрейн през миналата година.
 
ПИСТА: “Сузука”
Дължина на обиколката: 5,807 км
Брой обиколки на състезание: 53
Обща дължина на състезанието: 307,471 км
Полпозишън за 2010 г.: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) – 1:31,540 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Кими Райконен (Финландия, Макларън) през 2005 г. – 1:31,540 минути

suzuka.jpg
 
ФАКТИ: Пистата “Сузука” е построена през 1962 г. като трасе за изпитание на моторите на “Хонда”. За първи път приема състезание от Формула 1 през 1987 г. Постоена във формата на цифрата 8, пистата е технична и предлага бързи и дълги виражи, прави, на които се развиват 310 км/ч, както и къси завои.
 
ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПЕТ СЪСТЕЗАНИЯ В ЯПОНИЯ
2010 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фетел спечели, стартирайки от полпозишън за втора поредна година. Ред Бул взе двойна победа. Люис Хамилтън, който отпадна три пъти в предишните четири състезания, имаше кошмарен уикенд. Британецът страдаше от възпаление на ухото, катастрофира на петъчната тренировка и бе върнат с пет места на стартовата решетка заради смяна на скоростна кутия.
 
2009 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фетел извоюва третата си победа за сезона, докато Дженсън Бътън се доближи до световната титла с осмото си място на финала, въпреки че получи наказание от връщане с пет места на стартовата решетка. Италианецът Ярно Трули с Тойота бе втори, а Люис Хамилтън с Макларън – трети. Браун GP се доближи само на половин точка до титлата при конструкторите.
 
2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Алонсо взе втората си поредна победа. Люис Хамилтън с Макларън стартира от полпозишън на “Фуджи”, но финишира 12-и, след като бе наказан с преминаване през питлейна заради инцидент с Кими Райконен на първия завой. Хамилтън и съперникът му за титлата Фелипе Маса се сбъскаха във втората обиколка и британецът изостана в колоната.
 
2007 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън спечели четвъртата си победа за сезона и дръпна с 12 точки на съотборника си Фернандо Алонсо две състезания преди края. Испанецът катастрофира в проливния дъжд на “Фуджи”.
 
2006 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Алонсо стартира от пето място и благодари на Бог за победата си, след като надеждите на Михаел Шумахер за титлата се изпариха при повреда на двигателя 17 обиколки преди финала. Успехът остави Алонсо начело на генералното класиране с 10 точки аванс, едно състезание преди края на сезона.