ПОБЕДИ
Фернандо Алонсо от Ферари и Люис Хамилтън от Макларън са единствените пилоти, които през този сезон имат по три победи. Състезателите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел, както и Дженсън Бътън от Макларън имат по две.
Шампионатът през тази година започна с безпрецедентната серия от седем различни победите в първите 7 състезания – Дженсън Бътън, Фернандо Алонсо, Нико Розберг, Себастиан Фетел, Пастор Малдонадо, Марк Уебър и Люис Хамилтън.
Ферари има 219 победи във Формула 1 от началото на съсетзанията през 1950 г. Макларън е със 180, Уилямс със 114, а Ред Бул с 31.
Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи сред пилотите – 91. Алонсо има 30, Фетел 23, Хамилтън 20, а Кими Райконен 18.
Следващата победа на Фернандо Алонсо ще го изравни с шампиона за 1992 г. Найджъл Менсъл на четвърто място във вечната ранглиста.
Последната победа на Райконен беше в Гран При на Белгия през 2009 г. като състезател на Ферари. Шумахер за последно спечели състезание в Китай през 2006 г. с болид на “черните кончета”.
Победата на Фетел в предишното състезание (Гран При на Сингапур) сложи край на серията от три поредни успеха на Макларън.
ПОЛПОЗИШЪН
Пилотите на Макларън бяха на първа стартова позиция в последните 4 състезания. Последният път, когато тимът имаше пет поредни полпозишъна беше през 1999 г., спечелени от Мика Хакинен.
През 2011 г. Фетел спечели 15 квалификации, най-много полпозишъни в един сезон в историята на Формула 1. През тази година той стартира три пъти от първа позиция. През миналия сезон Ред Бул взе 18 полпозишъна, рекорд за отбор във Формула 1.
Фетел има общо 33 първи стартови позиции през кариерата си, колкото имат легендарните Джим Кларк и Ален Прост. Само Шумахер (68) и Айртон Сена (65) имат повече. Люис Хамилтън е с 24, а Алонсо има 22.
Осем от 14-те досегашни състезания във Формула 1 през тази година бяха спечелени от пилота, тръгнал от полпозишън.
ТОЧКИ
Кетърам (преди известен с имената Тийм Лотус и Лотус Рейсинг), Маруся (бивш Върджин Рейсинг) и HRT (носел и името Испания Рейсинг) все още нямат спечелена точка, въпреки че това е третият им сезон във Формула 1.
НАЙ-БЪРЗА ОБИКОЛКА
Германецът Нико Хюлкенберг от Форс Индия направи най-бързата обиколка в Гран При на Сингапур. Той е 10-ият различен пилот, направил най-бърза обиколка на състезание през този сезон.
“СУЗУКА”
Себастиан Фетел беше на полпозишън в предишните три години. Шумахер имаше първа стартова позиция на пистата “Сузука” в пет поредни години между 1998 и 2002 г. и спечели 6 състезания на японското трасе.
Макларън спечели девет от 27-те състезания за голямата награда на Япония от 1976 г. насам. Ферари има седем успеха. Японски пилот никога не е триумфирал в домашното си състезание.
Камуи Кобаяши от Заубер е единственият японец във Формула 1 през този сезон. През тази година той стана едва вторият пилот от Япония, стартирал от първа редица (Гран При на Белгия).
Фетел спечели световната си титла за миналата година в Япония, като тогава това беше 15-ото състезание от 19-те старта през сезона. 12 шампионски титли в историята на Формула 1 са били решени в Япония.
Сред настоящите пилоти във Формула 1 Алонсо, Бътън, Фетел, Хамилтън, Райконен и Шумахер също са печелили титли в японското състезание.
От 2009 г. насам, когато Гран При на Япония се завърна на “Сузука”, във всяко състезание е излизала кола за сигурност.
16 от последните 17 състезания в Страната на изгряващото слънце са били спечелени от световни шампиони. Единственото изключение е триумфът на Рубенс Баричело през 2003 г.
“Сузука” е единствената писта в календара, на която старта е в надолнище.
ЮБИЛЕЙ
“Сузука” отбелязва 50-ата година от своето построяване.
Третото място на Фернандо Алонсо в Сингапур беше 81-ия подиум в кариерата на испанеца, един повече от Айртон Сена. Така Алонсо еднолично излезе на трето място във вечната ранглиста по този показател след Шумахер (155) и Ален Прост (106).
ПИСТА: “Сузука”
Дължина на обиколката: 5,807 км
Брой обиколки на състезание: 53
Обща дължина на състезанието: 307,471 км
Полпозишън за 2011 г.: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) – 1:30,466 минути
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Кими Райконен (Финландия, Макларън) през 2005 г. – 1:31,540 минути
ФАКТИ: Пистата “Сузука” е построена през 1962 г. като трасе за изпитание на моторите на “Хонда”. За първи път приема състезание от Формула 1 през 1987 г. Построена във формата на цифрата 8, пистата е технична и предлага бързи и дълги виражи, прави, на които се развиват 310 км/ч, както и къси завои.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПЕТ СЪСТЕЗАНИЯ В ЯПОНИЯ
2011 г. – Дженсън Бътън (Великобритания, Макларън)
Себастиан Фетел стартира от полпозишън, но още в началото трябваше агресивно да се брани от бързия Дженсън Бътън, при което британецът беше избутан в тревата. След вторите спирания в бокса Бътън изпревари Фетел, а в същото време Хамилтън се сблъска с Фелипе Маса. Бътън запази първото си място не само след третото посещение на питстопа, но и до края на състезанието.
2010 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фетел спечели, стартирайки от полпозишън за втора поредна година. Ред Бул взе двойна победа. Люис Хамилтън, който отпадна три пъти в предишните четири състезания, имаше кошмарен уикенд. Британецът страдаше от възпаление на ухото, катастрофира на петъчната тренировка и бе върнат с пет места на стартовата решетка заради смяна на скоростна кутия.
2009 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Фетел извоюва третата си победа за сезона, докато Дженсън Бътън се доближи до световната титла с осмото си място на финала, въпреки че получи наказание от връщане с пет места на стартовата решетка. Италианецът Ярно Трули с Тойота бе втори, а Люис Хамилтън с Макларън – трети. Браун GP се доближи само на половин точка до титлата при конструкторите.
2008 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Рено)
Алонсо взе втората си поредна победа. Люис Хамилтън с Макларън стартира от полпозишън на “Фуджи”, но финишира 12-и, след като бе наказан с преминаване през питлейна заради инцидент с Кими Райконен на първия завой. Хамилтън и съперникът му за титлата Фелипе Маса се сблъскаха във втората обиколка и британецът изостана в колоната.
2007 г. – Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън)
Хамилтън спечели четвъртата си победа за сезона и дръпна с 12 точки на съотборника си Фернандо Алонсо две състезания преди края. Испанецът катастрофира в проливния дъжд на “Фуджи”.