ПОБЕДИ
 
Фернандо Алонсо от Ферари, Себастиан Фетел от Ред Бул и Люис Хамилтън от Макларън спечелиха по три състезания през този сезон. Марк Уебър от Ред Бул и Дженсън Бътън от Макларън записаха по два успеха.
 
Шампионатът стартира с безпрецедентна серия от седем различни победители в първите седем състезания – Дженсън Бътън, Фернандо Алонсо, Нико Розберг, Себастиан Фетел, Пастор Малдонадо, Марк Уебър и Люис Хамилтън.
 
Ферари е спечелил 219 състезания от началото на Формула 1 през 1950 г. Макларън има 180 победи, Уилямс е със 114, а Ред Бул е с 32.
 
Седемкратният шампион Михаел Шумахер държи рекорда сред пилотите за най-много спечелени победи – 91. Алонсо е с 30, Фетел - 24, Хамилтън – 20, Райконен – 18.
 
Следващата победа на Алонсо ще го изравни със световния шампион за 1992 г. Найджъл Менсъл на четвърто място във вечната ранглиста. Още една победа пък ще изравни Фетел с легендите Ники Лауда и Джим Кларк.
 
Последната победа на Кими Райконен беше в Гран При на Белгия през 2009 г., когато караше за Ферари. За последно Михаел Шумахер спечели старт във Формула 1 в Гран При на Ферари през 2006 г. През това време той беше пилот на Ферари.
 
Фетел преследва трета поредна победа за сезона, след като триумфира в последните два старта – Сингапур и Япония.
 
ПОЛПОЗИШЪН
 
Полпозишънът на “Сузука”, спечелен от Фетел, сложи край на серията на Макларън от четири поредни първи стартови позиции.
 
Германецът взе 15 полпозишъна през 2011 г., рекорд за един сезон в историята на Формула 1. Той беше на първа стартова позиция четири пъти през този шампионат. Ред Бул спечели 18 полпозишъна през миналата година, рекорд за отбор.
 
Фетел има 34 полпозишъна през кариерата си. Само Шумахер (68) и Айртон Сена (65) имат повече. Хамилтън е с 24, а Алонсо с 22.
 
Девет от досегашните 15 състезания през годината са били спечелени от състезателя, тръгнал от първа стартова позиция.
 
ТОЧКИ
 
Кетърам (носил имената Тийм Лотус и Лотус Рейсинг), Маруся (до тази година Върджин Рейсинг) и HRT(известен и с предишното си име Испания Рейсинг) все още нямат спечелена точка в историята си, въпреки че това е третият им сезон във Формула 1.
 
НАЙ-БЪРЗА ОБИКОЛКА
 
Десет различни пилоти са правили най-бързите обиколки в 15-те досегашни състезания за сезона.
 
ЮЖНА КОРЕЯ
 
Алонсо (през 2010 г.) и Фетел (преди година), двамата основни конкуренти в момента, са единствените пилоти, спечелили състезание в Южна Корея. Те са и единствените, които са правили най-бърза обиколка на пистата “Йеонгам”.
 
И двете досегашни състезания в Южна Корея бяха спечелени от пилот, който не стартира от полпозишън. Хамилтън финишира втори и в двата старта.
 
Макларън, Ферари и Ред Бул са трите отбора, които са има свои представители на подиума в Гран При на Южна Корея.
 
ЗА ОТБЕЛЯЗВАНЕ
 
Второто място на Фелипе Маса в Япония беше първият подиум на бразилеца след третото му място в Южна Корея през 2010 г. Това беше серия от 35 поредни състезания без финиширане в Топ 3 – безпрецедентна серия за пилот на Ферари.
 
Третото място на “Сузука” направи Камуи Кобаяши от Заубер едва третият японски състезатеб, който се качва на подиума на старт от Формула 1.
 
ПИСТА: “Йеонгам”
Дължина на обиколката: 5,615 км
Брой обиколки на състезание: 55
Обща дължина на състезанието: 308,63 км
Полпозишън за 2011 г.: Люис Хамилтън (Великобритания, Макларън) – 1:35,820
Най-бърза обиколка на трасето по време на състезание: Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул) – 1:39,605 минути

Yeongam.jpg
 

ФАКТИ:
Пистата “Йеонгам” бе открита на 5 септември 2010 г. и има 18 завоя. Движението се извършва обратно на часовниковата стрелка.
 
ПОСЛЕДНИТЕ СЪСТЕЗАНИЯ В ЮЖНА КОРЕЯ
2011 г. – Себастиан Фетел (Германия, Ред Бул)
Люис Хамилтън спечели полпозишън и спря серията на Ред Бул от 16 поредни първи стартови позиции. Британецът стартира добре, но удържа първото място само до четвъртия завой, когато беше изпреварен от Себастиан Фетел. След това германецът запази първата позиция заради забавяне на Хамилтън при първия питстоп и излязлата кола за сигурност заради катастрофа на Витали Петров и Михаел Шумахер. Десетата победа на Фетел за сезона и третото място на Марк Уебър донесоха на Ред Бул титлата при конструкторите за 2011 г.
 
2010 г. – Фернандо Алонсо (Испания, Ферари)
Фернандо Алонсо се възползва от отпадането на двата болида на Ред Бул и спечели състезанието. Това го изкачи на първо място на класирането при пилотите. Люис Хамилтън финишира втори и запази шансове за титлата. Фелипе Маса завърши трети. 12-ото място на Дженсън Бътън го лиши от възможността да защити световната си титла, две състезания преди края на сезона той изоставаше с 42 точки.