ПОБЕДИ
Пилотът на Ред Бул Марк Уебър и Фернандо Алонсо от Ферари имат по четири победи през този сезон. Люис Хамилтън с Макларън и Себастиан Фетел от Ред Бул записаха по три успеха. Световният шампион Дженсън Бътън е с две победи.
За последно през 2007 г. четири пилоти имаха по три и повече победи в рамките на един сезон. В досегашната история не е имало случай, когато петима пилоти имат поне по три успеха за един сезон.
Ферари има 214 победи (от 809 състезания), докато Макларън е на второ място в класацията със 169 успеха. Уилямс има 113, а Ред Бул 13. Михаел Шумахер е рекордьор при пилотите с 91 победи.
Победата на Фетел в Япония преди две седмици бе осмата в неговата кариера и го изравни по този показател с белгиеца Джаки Икс и новозеландеца Дени Хълм.
ПОЛПОЗИШЪН
Бътън е единственият пилот сред петимата, записвали победи през този сезон, който не е стартирал от полпозишън.
Седем от досегашните 16 надпревари през сезона бяха спечелени от състезатели, стартирали от първа позиция.
Себастиан Фетел преследва своя девети полпозишън за сезона, докато Ред Бул своя 14-и.
Ред Бул се нареди до Макларън и Уилямс като единствените три отбора с повече от 12 полпозишъна в рамките на един сезон. Макларън записа 15 първи позиции през 1988 и 1989 г., а Уилямс стори това през 1992 и 1993 г.
Уилямс държи рекорда за най-много последователни полпозишъна – 24. Тимът на Сър Франк Уилямс стори това в периода 1992-93 г.
ПЪРВА РЕДИЦА
Ред Бул класира и двата си болида на първа стартова редица в седем състезания през този сезон.
ДВОЙНА ПОБЕДА
Фетел и Уебър заеха първите две места в Япония. Те направиха това за седми път като съотборници. Само още четири двойки за записвали повече двойни победи.
Останалите са: Найджъл Менсъл и Рикардо Патрезе (8 пъти); Мика Хакинен и Дейвид Култард (12 пъти); Айртон Сена и Ален Прост (14 пъти), Михаел Шумахер и Рубенс Барикело (24 пъти).
ШАМПИОНАТ
Три състезания преди края на сезона, само петима пилоти имат математически шансове за титлата. Себастиан Фетел е единственият сред петимата, който не е бил начело в класирането през тази година.
ЮЖНА КОРЕЯ
Новата писта “Йонгам” е една от петте в календара, на които се кара обратно на часовниковата стрелка.
Остващите до края на годината две състезания, също ще бъдат на писти с подобна посока на движение.
През тази година Ред Бул все още няма победа на трасе, където се кара обратно на часовниковата стрелка. Хамилтън спечели в Истанбул, а Алонсо триумфира в Сингапур.
ЮБИЛЕЙ
Президентът на Формула 1 Бърни Екълстоун ще отпразнува своя 80-и рожден ден в седмицата след Гран При на Южна Корея.
ПИСТА: “Йонгам”
Дължина на обиколката: 5,621 км
Брой обиколки на състезание: 55
Обща дължина на състезание: 309,155 км
ФАКТИ: Пистата “Йонгам” е построена извън град Мокпо върху територия, която е отвоювана от морето. Трасето, което на около 400 км от Сеул, е проектирано от традиционния за Формула 1 архитект Херман Тилке.
Козирката на основната трибуна е моделирана по подобие на покрива на “Ханок” – традиционна корейска къща. На пистата по време на състезание може да присъстват 135 000 зрители, като по трибуните има места за 120 000.
“Йонгам” е петата писта в календара на Формула 1, на която движението се извършва в посока, обратна на часовниковата стрелка. Другите подобни трасета са в Турция, Сингапур, Бразилия и Абу Даби./БЛИЦ