Международната автомобилна федерация (ФИА) потвърди, че задното крило на Мерцедес F1 W03 е легално. Лотус и Ред Бул искаха допълнително изясняване на въпроса, въпреки че още в Австралия автомобилът премина техническия преглед без проблеми.

Лично техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг обясни, че системата на германския тим, която се превърна в основна тема още преди началото на сезона, е напълно пасивна и не противоречи на нито едно от правилата на Формула 1

Според Лотус и Ред Бул от Мерцедес са разработили F-duct система, която се активира при използването на DRS и помага, повишавайки максималната скорост при движение на болида на правите отсечки. Това твърдение обаче бе отхвърлено напълно от Чарли Уайтинг.

"Системата на Мерцедес е напълно пасивна. В задното крило няма допълнителни подвижни части, които да се активират от окачване или нещо друго. По тази причина няма правило, по което да забраним използването на това крило", коментира Уайтинг.