Международната автомобилна федерация (ФИА) потвърди, че задното крило на Мерцедес F1 W03 е легално. Лотус и Ред Бул искаха допълнително изясняване на въпроса, въпреки че още в Австралия автомобилът премина техническия преглед без проблеми.
Лично техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг обясни, че системата на германския тим, която се превърна в основна тема още преди началото на сезона, е напълно пасивна и не противоречи на нито едно от правилата на Формула 1
Според Лотус и Ред Бул от Мерцедес са разработили F-duct система, която се активира при използването на DRS и помага, повишавайки максималната скорост при движение на болида на правите отсечки. Това твърдение обаче бе отхвърлено напълно от Чарли Уайтинг.
"Системата на Мерцедес е напълно пасивна. В задното крило няма допълнителни подвижни части, които да се активират от окачване или нещо друго. По тази причина няма правило, по което да забраним използването на това крило", коментира Уайтинг.
Системата на Мерцедес легална, потвърди ФИА
Отхвърлиха протестите срещу задното крило на германския тим
Париж, Франция
335
0