Днес е особен ден в европейския футбол, тъй като предстоят да се изиграят две от най-големите дербита. Ливърпул приема Манчестър Юнайтед във вероятно най-значимия мач в английския футбол, а на „Камп Ноу“ Барселона е домакин на Реал (Мадрид) в поредното издание на „Ел Класико“.
 
„Червените“ и „червените дяволи“ са най-успешните английски клубове, а каталунците и „белият балет“ безспорно са лидерите на испанския футбол. И докато „Ел Класико“ може да предопредели битката за титлата в Примера дивисион, то на „Анфилд“ ще има борба за четвъртото място.

СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ НАЙ-ГОЛЕМИЯ МАЧ В АНГЛИЯ С „ЕЛ КЛАСИКО“
* И четирите замесени клуба в днешните дербита имат огромен брой фенове по цял свят и това предизвиква огромен интерес към двата мача. Срещата между Ливърпул и Манчестър Юнайтед ще бъде гледана от повече зрители – около 700 милиона. Това обаче се дължи на по-големия брой държави, в които ще бъде излъчено дербито на „Анфилд“.
Ливърпул – Манчестър Юнайтед: излъчва се в 216 страни (600-700 милиона зрители)
Барселона – Реал (Мадрид): излъчва се в 56 страни (400-500 милиона зрители)
 
* Ливърпул, Манчестър Юнайтед, Барселона и Реал (Мадрид) са сред десетте най-богати европейски футболни клубове. Поне това твърдят данните от последния сезон. Реал (Мадрид) е първи в класацията, като има печалба от 26,3 милиона паунда повече от втория Манчестър Юнайтед.
Реал (Мадрид): № 1 в Европа – годишна печалба от 459,5 милиона паунда (549,5 милиона евро)
Манчестър Юнайтед: № 2 в Европа – годишна печалба от 433,2 милиона паунда (518 милиона евро)
Барселона: № 4 в Европа – годишна печалба от 405,2 милиона паунда (484,4 евро)
Ливърпул: № 9 в Европа – годишна печалба от 255,8 милиона паунда (305,9 милиона евро)
 
* Двата испански гранда имат общо предимство пред двата английски тима в продажбата на фланелки, като Реал (Мадрид) и Манчестър Юнайтед продават приблизително еднакъв брой екипи и имат малко преднина пред Барселона.
Реал (Мадрид): между 1,2 и 1,5 милиона продадени фланелки
Манчестър Юнайтед: между 1,2 и 1,5 милиона продадени фланелки
Барселона: между 1,0 и 1,2 милиона продадени фланелки
Ливърпул: между 700 000 и 900 000 продадени фланелки
 
* Реал (Мадрид) и Барселона оставят далеч зад себе си Манчестър Юнайтед и Ливърпул при броя на последователите на клубните им профили в социалната мрежа „Туитър“.
Реал (Мадрид): 15,2 милиона последователи
Барселона: 14,4 милиона последователи
Манчестър Юнайтед: 4,63 милиона последователи
Ливърпул: 4,07 милиона последователи
 
* След като хвърли огромни суми да трансфери в последните години Реал (Мадрид) безспорно има най-скъпите играчи и това предопределя първото място на тима при възможността да направи най-скъпия стартов състав във футбола.
Реал (Мадрид): цена на най-скъп стартов състав – 364 милиона паунда
Манчестър Юнайтед: цена на най-скъп стартов състав – 255,6 милиона паунда
Барселона: цена на най-скъп стартов състав – 251,8 милиона паунда
Ливърпул: цена на най-скъп стартов състав – 175,5 милиона паунда
 
* Наличието на големи финансови възможности предопределя и присъствието на повече звезди от световно ниво в двата испански гранда, въпреки че повечето от лидерите на Барселона са продукт на собствената школа.
Барселона: Лионел Меси, Шави, Андрес Иниеста, Неймар, Луис Суарес
Реал (Мадрид): Кристиано Роналдо, Гарет Бейл, Хамес Родригес, Тони Кроос
Манчестър Юнайтед: Уейн Рууни, Анхел ди Мария, Радамел Фалкао
Ливърпул: Стивън Джерард
 
* И четирите отбора играят на великолепни стадиони, които са считани за истински футболни храмове. Барселона има предимство в сравнението заради „Камп Ноу“, който има капацитет от почти 100 000 места.
Барселона: „Камп Ноу“ - 99 354 места
Реал (Мадрид): „Сантяго Бернабеу“ - 85 454 места
Манчестър Юнайтед: „Олд Трафорд“ - 75 811 места
Ливърпул: „Анфилд“ - 45 522 места