С настъпването на по-хладните месеци и отминаващия шум на морето, Каменица пуска на пазара нова бира с името Нефилтрирано. От началото на септември в търговската мрежа и ХоРеКа може да бъде открито натуралното предложение на първата бира на България с бирени дрожди и жив вкус, произведено по традиционна технология.
 
Новият продукт е пшенична бира, която се отличава с истински богат и натурален вкус и естествена мътност. Това се постига с пропускане на процеса на филтрация, както подсказва и името Нефилтрирано. Така се запазват част от бирените дрожди в пивото, както и се съхранява автентичният вкус на пшеничен малц и хмел. По този начин усещането от бирата е по-истинско, по-живо и по-натурално. За още по-ароматно усещане, Каменица използват кориандър като една от ключовите съставки.

„Нефилтрирано от Каменица се отличава с някои допълнителни естествени съставки, които отсъстват при стандартните бири, защото се отделят при обичайната филтрация“, пояснява Васил Петров, Мениджър „Пивопроизводство“ в „Каменица“ АД. „Това са дрожди, полифеноли, белтъци. Всички тези елементи допринасят за един богат вкус, аромат и за една хубава плътна пяна“, допълва той.

Отличителна черта на Нефилтрирано е начинът на консумация. Преди да се насладите на глътка от пивото, е препоръчително бутилката да се обърне с капачката надолу, за да се разнесат равномерно дрождите и естествената мътност. При сервиране, в чашата трябва да се налее половината бутилка бира, а след това с леки въртеливи движения, да се раздвижи и останалата течност преди да се долее, за да се получи перфектната чаша пиво с плътен и автентичен вкус.

„Това, което винаги ни е отличавало, е смелостта да предлагаме различни продукти на потребителите и да отговаряме на тяхното търсене“, споделя Мария Александрова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД. „С Нефилтрирано от Каменица целим да достигнем до онези почитатели на бирата, които познават автентичния, специфичен жив вкус на нефилтрираното пиво; които търсят и ценят простичките неща в живота“, вдъхновено обяснява тя.

Новият продукт се отличава както по съдържанието си, така и по външния си вид. Нефилтрирано ще се предлага единствено в стъклени бутилки от 0,5L, а на рафтовете в магазина ще изпъква с автентичния си етикет и кириличното лого с крепостта Каменица, подчертаващи богатата 135-годишна история на пивоварната.