Русата Златка прави ножица, а Николета Лозанова мъчи Ники Михайлов като новобранка в казармата? Димитър Рачков и Христо Стоичков се майтапят с английския си. Кое дете ли вече не пее като Фики, че е моментът за апартамента. Кои са най-популярните лица от телевизионните реклами? Или най-повтарящи се? Тези от рекламите на хазартните ни гиганти, няма спор.

Русата Златка, Николета, Фики, Рачков, Христо Стоичков, Ники Михайлов, Валери Божинов и Благо Георгиев се въртят постоянно, особено докато си отваряме бира покрай мачовете.

Със старта на европейските финали със сигурност присъствието им на екрана ще скочи двойно и тройно. Телевизии и медии потриват доволно ръце, хазартните компании - още повече. 

Според проучване на "Марица" Евро 2020 (нищо че се играе тази година) ще завърти 2 милиарда лева залози само в България.

Онлайн хазартът в световен мащаб е първи по растеж от доста години, като всеки път бележи покачване с от 7 до 15%.

Хазартният бизнес в България се оценява на около 3 процента от Брутния вътрешен продукт (БТП е 116 милиарда лева по официални данни от миналата година).

И тук дори не включваме приходите на големите ни компании от чужбина, тъй като се плащат допълнителни лицензи и данъци в съответните държави.

Не е чудно защо еfbet, Winbet и Palmsbet 

хвърлят луди пари, за да привлекат най-популярните лица за реклама.

Лиценз за онлайн хазарт има вече и четвърти български оператор - „Сезам“ на Дидо Лечев (брат на бившата червена депутатка Весела Лечева). Но явно тепърва ще стартира с агресивната кампания.

 Winbet - победата е на върха на пръстите! (18+)

еfbet на братя Найденови беше дълго време пионер и единствен играч, който ползваше популярни лица за кампаниите си. Гонзо, Митко Илиев, Акрапович, Моци, Балъков - кой ли не украсяваше билбордове по магистрали, стени на казина, цели булеварди по градовете. 

Най-старата компания на пазара рязко промени мача, като вкара в играта Николета. Рекламата с популярния модел и Ники Михайлов обърна пазара. Идеята копира мотото на компанията „Зад всеки истински играч стои друг играч“.  Тоест зад звездата Ники е бойната и секси Николета. Интригата допълва присъствието на Валери Божинов - бивш мъж на красавицата.

Което пък роди култовото "Зад всеки играч стои баджанак"

Продължението извади отново Русата Златка, като този път идеята е, че и дамата до футболната звезда може да бъде звезда.  Божинката, виден плейбой, не е известен като бивш на плеймейтката, но присъствието му до Благо носи винаги съспенс.

Трябва да се признае на „палмичките“, че заложиха на оригинална тактика, като вкараха в мача попфолк идола Фики. Певецът успя да „забие“ рефрена с апартамента в главата на цяла България. Чак стана повод за майтапи с политици в предизборната кампания.

Winbet залагаха на по-традиционните реклами, но явно усетиха, че това с родните лица работи най-добре.

И хората на Валтер Папазки наеха самия Христо Стоичков! Плюс легендарната му реплика „Самтаймс уин...“. Естествено, допълнена от народния любимец Рачков, води до двойна забава. Рекламата на Winbet агресивно хвали своя продукт, но и хвърля стрелички към БГ конкурентите.

Напук на слуховете, рекламните лица у нас не прибират милиони, както пишат някои по-жълти медии.

Тарифата тръгва от 20 000 лева за участие в реклама и стига до 100 бона,

твърдят запознати. В зависимост от популярността на звездата.

„Кой ще плати милион, като срещу 400 000 евро може да снимаш клип с когото си поискаш от Милан например, от Малдини до Донарума. Или пък да докараш за ден Меси“, съобщи източникът ни.

Засега родното работи добре. Компаниите за хазарт не се оплакват, въпреки че конкуренцията е жестока не само между тях, но и заради външни оператори с лиценз у нас.

С разширяването на бизнеса им нищо чудно да видим скоро и някоя суперзвезда от световно ниво. Еfbet например нае за лице в Румъния популярния тамошен модел Даниела Круду. Нещо като нашата Николета, но в по-скандален вид.

А технологиите вече позволяват такива чудеса, че логото на компанията се появява вече до тъчлинията на мачовете на Барселона, Реал и Атлетико. Само на телевизионния екран, разбира се. 

Но явно не е далеч денят, в който Роналдо ще направи някоя тренировка с Николета. Или пък Рачков ще размени две-три думи с Моуриньо. Предстои да видим. 

Русата Златка:  Онемяха, когато врътнах задна ножица от първи път

„Златната“ Златка и Благой Георгиев са втората звездна двойка в рекламната серия на efbet. Скандалната плеймейтка демонстрира и отлични футболни умения. В клипа тя забива ефектен гол със задна ножица, което е твърде акробатично изпълнение дори за много професионалисти. 

"Като цяло рекламата беше много забавна, всички се смяхме, докато снимахме. Веселбата настъпи, когато направих задната ножица от първия път. Никой не очакваше, първо всеки замълча, после настана купон", разказа пред "Марица" Златка Райкова. Блондинката може да се похвали с близо 335 хиляди последователи в Instagtam профила си. Вероятно много от тях ще се изкушат да да заложат на някой мач от задаващото се Евро 2021, въодушевени от своята любимка. Самата Златка твърди, че не обича да рискува прекалено, когато става въпрос за хазарт. "Винаги съм преценявала внимателно нещата, просто така съм научена", обяснява тя. Твърди, че най-голямата печалба в живота е нейното семейство, което я прави щастлива. Очаква следващият европейски шампион да се казва Франция. "Стискам им палци. Очаквам басове от други разбирачи от футболните среди, за да ги обера", заяви пред "Марица" футболната дама. 

Димитър Рачков:  С Ицо импровизирахме, всички се смяха със сълзи

След като подкара и собствено предаване по Нова тв, Димитър Рачков с основание претендира за титлата "шоумен №1 на републиката". Зевзекът успя да впечатли и с рекламния клип, в който си партнира със самия Христо Стоичков, с когото са много добри приятели.  

"Целият процес беше забавен, защото екипът е топ, но когато на терен се появи Стоичков, всичко се оживи още повече, но не само защото дойде една от най-големите световни звезди, а и защото той има страхотно чувство за хумор. Импровизациите ни с него накараха всички в екипа да се смеят със сълзи", разказа пред "Марица" Рачков. На въпрос дали е хазартен тип отговори, че е такъв в работата си. "Рискувам с удоволствие и обичам да правя нови неща, които нямат сигурен резултат, но аз вярвам в тях. Пример за това е първият ми самостоятелен проект като водещ - „Забраненото шоу на Рачков“. Радвам се, че рядко греша. В живота залагам на новото и непознатото, често се хващам на бас, но само за забавление. Хазартът може да е голям купон, когато го правиш за развлечение", твърди шоуменът. Като най-голяма печалба в живота определя своя син. Очаква на Европейското по футбол накрая да ликува бундестимът. Споделя култовото прозрение на Гари Линекер, че "футболът е проста игра: два отбора по 11 души играят 90 минути и накрая печелят германците". 

35 млн. за тв реклами само за три месеца

По закон рекламата на хазартни игри у нас е забранена, но само ако е пряка. Компаниите за залози отдавна умело използват вратичките в ограничението и постоянно увеличават присъствието си в медийното пространство. На практика могат да се обявяват наименования и условия на игрите, бонуси, коефициенти и тегления на тиражи, както и да се показват названия и търговска марка на организатора. През 2018 г. лидерът на НФСБ Валери Симеонов внесе проект за забрана на всякаква реклама на хазарт, който така и не беше придвижен за гласуване в зала.

Само малките деца обаче си мислят, че когато Фики Стораро запее "Сега е момента за апартамента", става въпрос за продажба на жилища или екзотична ваканция. Далеч преди края на 30-секундната реклама става ясно, че фолк певецът предлага да заложим в хазартния сайт Palms bet.

По време на голямото търкане на талончета на българите им беше втръснало да гледат рекламите на лотарийните игри на Васил Божков. През 2018 г. "Национална лотария" инвестира 43.2 млн. лв. в тв клипове, а през 2019 г. - 37.2 млн. лв., по данни на Nielsen.

 Собственикът на "Нове холдинг" отдавна е заточеник в Дубай. Останалите играчи на пазара обаче също постоянно наливат все повече пари, за да присъстват на екрана.   

 За първите три месеца на 2021 г. трите най-големи хазартни рекламодатели - Efbet, Winbet и Palms bet, са инвестирали по-голяма сума в телевизионна реклама, отколкото общо за цялата изминала година. По данни на ГАРБ, предоставени от "Publicis Groupe България", от януари до март трите компании са инвестирали общо над 35.6 млн. лв.

Реално тази сума със сигурност е по-малка, тъй като мониторингът се извършва по официалните тарифи на медиите, без да се включват различни видове отстъпки. Въпреки това парите са внушителни. Това обаче далеч не са целите им бюджети за реклама. Те инвестират още в дигитална, външна, принт и радиореклама, но данни за вложенията им в тези канали няма.

Трима делят пазара след червения картон за Божков

Николета и Златка сложиха на дузпата Камата и РачковНовиниИнформация

Мило Борисов уцели с рефрена на Фики

Николета и Златка сложиха на дузпата Камата и РачковНовиниИнформация

Валтер Папазки вкара в рекламния мач Христо Стоичков и Митко Рачков

Николета и Златка сложиха на дузпата Камата и РачковНовиниИнформация

Цветомир и Боян Найденови бяха съдружници с Васил Божков, но после станаха основни свидетели в прокуратурата срещу него

Зад шумно коментираните реклами с футболисти, плеймейтки и певци стоят тримата най-големи играчи на хазартния пазар в отсъствието на Васил Божков, когото държавата извади от играта с 19 прокурорски обвинения.

Зад бранда Efbet стои малтийското дружество Brobet Limited на братята Цветомир и Боян Найденови, които от съдружници станаха най-големите душмани на Божков. Освен платформа за залагания те управляват и около 40 игрални зали. Дружеството оперира и в Румъния, а от миналата година и в Испания, Италия и Сърбия.  

Winbet обединява онлайн хазартна платформа и игрални зали. През няколко дружества те водят до малтийското HET Entertainment Group, свързано с Валтер Папазки. С него се свързва и производителят на хазартно оборудване "Евро геймс технолоджи" с над 450 млн. лв. приходи за 2019 г. В групата на някои от дружествата като краен собственик излиза братът на Валтер Папазки - Георги, който е съсобственик с Божков в друго дружество, регистрирано преди 2019 г.

Лицензът за Palmsbet е издаден на "Телематик интерактив България", зад която стои Мило Борисов. Той е основател на друг голям производител и износител на игрално оборудване - "Казино технологии" (сега прекръстено на "СиТи гейминг" с приходи за 2019 г. от 56 млн. лв. С Борисов директно и индиректно са свързани няколко компании с лиценз за игрални зали - "Елдорадо корпорейшън", "Палмс меркюр" и др. Част от офлайн обектите са в съдружие с германската Gauselmann Group, която оперира игрални зали и казина под бранда Mercur, но също така е и производител на хазартно оборудване и има сайтове за залагания. 

Битката на футболния терен също е жестока

Николета и Златка сложиха на дузпата Камата и РачковНовиниИнформация

Компаниите за залози водят люта битка не само на телевизионния екран. От известно време те се надцакват здраво, за да грее логото им върху най-популярните отбори. И не само. 

Това беше ноу-хау на еfbet, като компанията спонсорира над 400 родни тима, федерации и отделни състезатели. Масираната кампания струва на братя Найденови по над 25 милиона на година, признават сами в интервюта.

От две години насам Winbet предприе мощна атака. Така компанията на Папазки измъкна от конкурента пловдивските Ботев и Локо. Фирмата краси логично екипите на врачанския Ботев, откъдето са Папазки, като е втори спонсор на ЦСКА-София (след мобилен оператор) и Царско село.

Winbet стои върху екипите на стигналия два пъти до мач за световната титла по бокс в тежка категория Кубрат Пулев - Кобрата.

еfbet „държи“ в елита шампиона Лудогорец, Арда, естественоq ЦСКА 1948,  изпадналия вече Монтана и новака Локо София.

Всъщност елитната лига носи името еfbet лига, а името на компанията украси екипите на националите по волейбол и баскетбол.

Интересното е, че Еfbet се появи от последния сезон върху фланелките на румънския УТА Арад, който направи приличен дебют във футболния елит на северната ни съседка, завършвайки на 10-о място.

Palmsbet успя да стане спонсор на Левски, макар и не основен, но със сигурност в компанията са предоволни от появата им на "Герена". 

Източник: "Марица"