Мария Шарапова е спортистката с най-голям маркетингов потенциал, обяви агенция Repucom, занимаваща се с изследване на бизнес влиянието на хора от света на спорта.

Според последното проучване приятелката на Григор Димитров е най-почитаното името от жените в спорта. В проучването са взели участие над 1 милион активни потребители, а самата класация е съставена според независим индекс, показващ количественото и качественото на известните личности от потребителите.

Тенисът е най-представен в изследването от всички видове спорт, като други почитани имена са сестрите Серена и Винъс Уилямс, както и германската легенда Щефи Граф, прекратила кариерата си преди 16 година, но все още твърде продаваема като име в родината си.

Втората в световната ранглиста Шарапова може да се похвали с голямо присъствие в социалните мрежи с повече от 15 милиона последователи във „Фейсбук”, където изпреварва звездите в тениса при мъжете Роджър Федерер и Рафаел Надал.