Фондацията за защита на потребителите в Швейцария е подала правна жалба срещу Роджър Федерер и други негови сънародници, като ги обвинява, че са правили скрита реклама в социалните мрежи. Сезирана е Комисията по саморегулация – независима институция, чиято основна задача е саморегулация на рекламния пазар.

От фондацията публикуваха официално изявление, в което критикуват няколко известни личности, включително бившия №1, за това, че не са уведомили последователите си, че рекламират продукти във видеа и снимки, качени в профилите им в социалните мрежи.

Winbet - на един клик разстояние! (18+)

„Във видео Роджър Федерер показва логото на дрехи от свой спонсор, състезателят по сноуборд Юри Подлатчиков се снима пред входа на магазин за дрехи, актрисата Мишел Хунцикер благодари на няколко магазина за подкрепата им по време на модни снимки, състезателката по планинско колоездене Йоланда Неф прави скрита реклама на кредитни карти, а инфлуенсърката Ксения Чумичева промотира бижута. Във всички тези случаи не се дава информация, че те рекламират“, гласи заявлението на Фондацията за защита на потребителите, цитирано от Ubitennis.net.

Целта на Фондацията за защита на потребителите е да накара правителството на Швейцария да промени законите, в които се регламентира онлайн рекламата – нещо, което е постигнато в други европейски страни. Във Великобритания Агенцията за рекламен стандарт например публикува насоки за инфлуенсърите в социалните мрежи относно това как могат да спазят националните закони. В много държави те са длъжни да обявят, че в снимките им има продуктово позициониране, но това не важи в Швейцария.

Адвокатът на Федерер отхвърли обвиненията и даде пояснения.

„На този етап не сме съгласни с предстоящата процедура, но сме убедени, че жалбите ще бъдат отхвърлени. Искаме да заявим, че Роджър Федерер използва своите акаунти в социалните мрежи автентично и спонтанно, за да комуникира с феновете си. Винаги информира прозрачно публиката относно своите дейности, свързани със спонсори“, каза адвокатът на швейцареца, цитиран от „Blick“.

Световният №3 е един от най-добре печелещите спортисти в света, като списание „Форбс“ го нареди на пето място за миналата година с приходи от 93,4 милиона щатски долара. 86 милиона от тях са само от спонсорски договори, като Маестрото има 10-годишни контракти с Uniqlo, Credit Suisse, Mercedes-Benz и Rolex.

Все още 20-кратният шампион от Големия шлем не е коментирал темата.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

La dolce vita in Ticino ???? Dress @moschino Bag @hermes

Публикация, споделена от XENIA TCHOUMI (@xenia) на

Асистентът на друг от засегнатите швейцарци – Ксения Чумичева, заяви, че публикацията, за която я упрекват, не е била платена. На нея са били показани заедно две конкурентни марки, което не би се случило в реална реклама, платена от бранд.

Комисията по саморегулация в рекламата ще се произнесе в следващите седмици. Тя няма право да налага санкции, а единствените последици може да бъдат имиджови.