Забравете за Кристиано Роналдо, Леброн Джеймс и Тайгър Уудс! Има друг човек, който е най-високоплатеният спортист, поне що се отнася до спонсорски договори.

Швейцарският тенисист Роджър Федерер, който се опитва да спечели девета титла от „Уимбълдън“ и 21-ва в Шлема, е получил 68 милиона паунда от спонсорите си през 2018 година. Сред рекламодателите, заложили на имиджа на швейцареца, има немалко компании. Ще ви представим по-важните от тях.

Winbet - най-голямото разнообразие от пазари! (18+)

„NIKE”
Федерер сключи първия си договор с американския производител през 1996 година. През март 2018 година изтече последното 10-годишно продължаване на контракта, който носеше на швейцареца по 7,5 милиона паунда на година. Счита се, че за цялата продължителност на работата си с „Nike“ Федерер е получил 120 милиона паунда от компанията. На това сътрудничество обаче беше сложен край, но този ход се оказа по-добрият вариант за тенисиста.

„UNIQLO“
Прекратявайки работата си с „Nike“ Роджър предприе изключително смел ход, обвързвайки се с японския производител на масова конфекция. Той сключи 10-годишен договор с компанията срещу 220 милиона паунда. Федерер не само ще получава екипировка от „Uniqlo“, но ще работи по новите колекции на японската фирма.

„ROLEX“
Роджър Федерер е вероятно едно от най-големите рекламни лица на швейцарската часовникарска компания. Той винаги може да бъде видян с модел на този производител, когато вдига над главата си поредния спечелен трофей. Тенисистът често посещава офисите на компанията в Женева, за да участва в различни фотосесии. Общата работа на Федерер и „Rolex“ започна преди 10 години. Счита се, че часовникарската компания плаща по 5 милиона паунда годишно на швейцарския тенисист.

„MERCEDES-BENZ“
Германският автомобилен гигант започна партньорството си с Федерер през 2008 година, а преди година договорът беше подновен, след като швейцарецът спечели Аустрелиън Оупън. Според условията на новия контракт тенисистът получава по 4 милиона паунда на година, но продължителността на договора не беше обявена. Основната цел на “Mercedes” с ангажирането на Роджър беше опит за пробив на китайския пазар, но след това рекордьорът по титли от Големия шлем стана глобален посланик на автомобилния гигант. Запознати твърдят, че според условията на рекламния си договор Федерер получава нов автомобил от “Mercedes” на всеки шест месеца.

„CREDIT SUISSE“
През 2009 година инвестиционната банкова компания подписа десетгодишен контракт с Роджър Федерер. Сумата, който тенисистът получава, така и не беше обявена официално. Според слуховете става дума за 1,5 милиона паунда на година. Освен това финансовата институция е обвързана със задължението всяка година да прави дарение за фондацията на Федерер, която подпомага деца в неравностойно положение в Африка. До момента фондацията подпомогнала около 1 милион деца, изграждайки училища и финансирайки тяхното обучение.

„GILLETTE“
„Най-доброто за един мъж“ гласи рекламното мото на компанията. Американците също могат да си позволят най-добрия тенисист, с който подписаха рекламен договор през 2007 г. Съвместната им дейност приключи през 2015 година, но за това време Ферер участва в сериозен брой рекламни кампании. Финансовите условия и този път не бяха потвърдени, но отново се твърди за 1,5 милиона паунда годишно.

„MOET AND CHANDON“
През 2012 година производителят на шампанско се отказа от глобалния си посланик – холивудската актриса Скарлет Йохансон, и възложи тази функция на Роджър Федерер. Вероятно за сключването на договора е помогнала и традицията на тенисиста да пие шампанско от всяка купа, която спечели. През миналата година „Moet and Chandon“ пусна лимитирана серия от 20 огромни бутилки „Величие от 1998 година“, която отбеляза 20-годишната кариера тенисиста. Счита се, че производителят на шампанско е платил на Роджър около 6 милиона паунда през годините.

„BARILLA“
Заради този спонсор може да предположим, че Федерер обича италианската кухня. Най-големият производител на паста, с приблизителни продажби за 3 милиарда паунда на година, с лекота може да си позволи да плати 35 милиона паунда на швейцареца, за да рекламира продуктите на „Barilla Group“. В една от рекламните кампании на фирмата Роджър твърди: „Пастата и сосовете на „Barilla“ ми осигуряват енергията, която ми е необходима не само на корта, но и да участвам в забавленията на семейството си.“

ОСТАНАЛИТЕ
Не е никак къса опашката на фирми, които искат да спечелят от популярността на Роджър Федерер. Мнозина от тях успяват да осребрят славата на тенисиста, но и му се отплащат с немалки суми. Производителят на шоколадови изделия „Lindt“ е спонсор на тенисиста от 2009 година, а до момента, в който остави ракетата окончателно, той ще получи 15 милиона паунда. Като стана дума за ракета, Федерер има договор с „Wilson“, което му носи по 2 милиона паунда на година. Частната компания за чартърни полети „NetJets“ има взаимоизгоден договор със звездата на тениса. Фирмата осигурява на Роджър самолет за полети до различни дестинации, а той е лице на всички рекламни кампании на компанията. От 2014 година Федерер е посланик на швейцарския телекомуникационен оператор „Sunrise“. Ако се притеснявате къде тенисистът носи дрехите си, когато пътува за турнири, отговорът е: в куфарите на фирмата „Rimowa“. Роджър Федерер има договор за две години с германския производител.