Втората в световната ранглиста на тениса Наоми Осака направи това, което дори Роджър Федерер не успя – кобрандира екипа си на Nike с три други марки.

От Roland Garros насам върху дрехите на японката могат да се видят фирмените знаци на mastercard, японските фиде супи Nissin, които подкрепят и сънародника ѝ Кей Нишикори, и на авиокопанията ANA. Това е първият път в историята на Nike, в който на спортист е разрешено на екипа му да има три други лога. За разлика от adidas, Nike винаги са били
безкомпромисни по отношение на рекламния шум по екипите си, затова и те плащат по-скъпо за атлетите си, лишавайки ги от опции за продажба на лога “на парче“.

Шампионката на Australian Open и US Open замени adidas с Nike през април тази година, като по неофициална информация се е отказала от сделка за 10 млн. долара. Параметрите на сътрудничеството ѝ с Nike също не са публични, но се смята, че договорът на 21 годишната японка е за над 12 млн. долара на година.

Най-високите спонсорски договори в женския тенис принадлежат на Мария Шарапова – 12,5 млн. долара и Серина Уилямс – по непотвърдена информация – 18 млн. на година.

При японката обаче става дума за нещо повече от това – на Осака ѝ е разрешено да продължи да включва по дрехите си брандинга и на досега подкрепящите я марки, което я прави една от най-скъпо “облечените” тенисистки от Тура в момента.

Има и още – Nike правят за Осака нейно персонално лого, каквото имат Рафаел Надал, Шарапова и доскоро Федерер, както и лайфстайл линия на нейното име. Дори Серина Уилямс не е успявала да договори подобна сделка.

С какво Осака е толкова специална?

Отговорът се крие в пазарите на Изток. Спомнете си историята на китайката Ли На, която успя да бие по рекламни договори дори и швейцареца Федерер.

За да се пробие на пазари като Япония и Китай, това задължително минава през сътрудничество с местни звезди. Този факт е известен както на марките от премиум сегмента в модата, така и на спортните брандове.

Ли На стана известна в Китай като първата азиатка, печелила някога Голям шлем. През 2011 година тя спечели Френското открито първенство, след като победи на финала Франческа Скиавоне. През 2014-а си извоюва и титла на Australian Open.

На Ли На Nike позволяваха да добавя два спонсора върху екипа си – Mercedes и Taikang Life. Жест, отказван на Тайгър Уудс и на Роджър Федерер.

Сделката на Осака я доближава една идея до Кей Нишикори, който има договор с Uniqlo за 20 млн. на година. Договорът на Федерер с Uniqlo е за 30 млн. годишно.

Родена в Япония от майка японка и баща хаитянин, Осака е отраснала в САЩ, но се състезава за Страната на изгряващото слънце, което е и огромният й потенциал.

Освен с изброените горе марки, тя има и сделки с Yonex, часовниците Citizen и японския еквивалент на HBO – Wowowo. А Олимпиадата догодина обещава още много приходи за Наоми, особено ако успее да върне и старото си ниво на игра.

TennisKafe.com