Болидите на Уилямс дадоха най-бързи времена във втората тренировка преди Гран При на Испания на пистата "Каталуния", което е тази неделя от 15:00 часа.

Нико Розберг постигна най-добър резултат при вторите тестове и вдъхна отново надежда за силно представяне на тима си Уилямс. Тя се подсили и от второто време, което записа съотборникът му Казуки Накаджима, като и двамата постигнаха резултатите си с меки нови гуми. Отборът обаче отново демонстрира и своите проблеми, като в последните минути, когато загряваше гумите си, Нико просто спря на 10-и завой, най-вероятно останал без гориво или защото електрониката бе изключила работата на мотора му.

Трето време за радост на испанските фенове постигна Фернандо Алонсо с Рено, който дълго време подготвяше колата си за неделното състезание с повече гориво. Към края обаче сложи по-мекия тип и с по-лека кола постигна отлично време.

Зад него останаха фаворитите от Браун Гран при и Ред Бул. Четвърта позиция зае Рубенс Барикело, следваха го Марк Уебър, Дженсън Бътън и Себастиан Фетел.

Двата топтима проведоха образцово втората сесия днес, като особено пилотите на Браун демонстрираха пълна хармония в работата си и в дълги серии от обиколки сравняваха гумите, като в момента, в който единият състезател бе с меките за този уикенд (медиум), другият бе с твърдия (хард) и след това обменяха данните си.

Силно се представи днес и Нелсън Пикет, чиято програма бе насочена повече към работата му с по-малко гориво и меки гуми, за да се подготви по-добре за утрешната квалификация, в която по принцип има повече проблеми.

Нелсън остана осми и отново на няколко пъти се въртя и напуска пистата, но темпото му бе добро.

Пилотите на Макларън и Ферари се движеха с времена около 10-а позиция, но с малки разлики от първите, информира clubf1. При Макларън Хейки Ковалайнен най-после възприе новата аеродинамика на предната част на тима си и с меките гуми записа 14-о време зад съотборника си Люис Хамилтън, при когото нещата вървяха гладко с повече гориво.

Кими Райконен с напълно новото шаси на Ферари, но и с доста повече нови елементи (като нови страници на предното крило и дефлектори) постигна 10-о време. Фелипе Маса с по-тежкото шаси и без някои от тези елементи, но с новия двоен дифузьор, постигна 15-и резултат.

В тренировката практически не можа да участва изобщо Адриан Сутил, чиято горивна система имаше много сериозен проблем и бензинът просто не стигаше до мотора. Пилотите на Тойота пък, който са смятани за претенденти поне за място на подиума, нямаха успех, най-вече поради невъзможността да загреят добре меките гуми, въпреки че температурата на асфалта бе цели 42 градуса, а на въздуха - 24.

Гран При на Испания - Втора свободна тренировка:

1 Нико Розберг Уилямс 1:21.588
2 Казуки Накаджима Уилямс 1:21.740
3 Фернандо Алонсо Рено 1:21.781
4 Рубенс Барикело Браун GP 1:21.843
5 Марк Уебър Ред Бул 1:22.027
6 Дженсън Бътън Браун GP 1:22.052
7 Себастиан Фетел Ред Бул 1:22.082
8 Нелсиньо Пикет Рено 1:22.349
9 Себастиан Буеми Торо Росо 1:22.571
10 Кими Райконен Ферари 1:22.599
11 Себастиан Бурде Торо Росо 1:22.615
12 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:22.670
13 Люис Хамилтън Макларън Мерцедес 1:22.809
14 Хейки Ковалайнен Макларън Мерцедес 1:22.876
15 Фелипе Маса Ферари 1:22.878
16 Роберт Кубица БМВ Заубер 1:22.948
17 Ник Хайдфелд БМВ Заубер 1:23.173
18 Тимо Глок Тойота 1:23.360
19 Ярно Трули Тойота 1:23.623
20 Адриан Сутил Форс Индия без време