Пивоварите от Британска Колумбия още преди месеци предричаха ръст на продажбата на бира по време на олимпийските игри във Ванкувър. След краткотрайната еуфория обаче точно преди откриването на Олимпиадата на преден план изникна война между големите гиганти в бизнеса и малките пивоварни от региона.

“Molson-Coors”, който твърди, че притежава 32% от пазарния дял на продажба на бира в Британска Колумбия, обяви, че очаква ръст на консумацията на собствените си продукти с 25%. Компанията е спонсор на олимпийските игри и ще бъде представена на 19-те обекта, на които се провеждат състезанията. Друга марка “Rickard`s” получа правото да бъде разпространявана на специално определени съоръжения.

Именно спонсорството на мултинационалната компания “Molson-Coors” позволи от “GM Place”, домът на хокейния отбор Ванкувър Канъкс, да бъдат отстранени рекламите на местната малка пивоварна “Russell Brewing”, която има традиционни позиции в залата. Друг малък производител на бира “R&B Brewing” видя как неговите пана бяха свалени от друг обект, на който ще се провеждат състезания от Олимпиадата.

Президентът на местния синдикат на пивоварите Рик Грийн възропта срещу политиката, която заради спонсорски интереси изкарва на преден план масовите пазарни бири за сметка на традиционните производители от региона. Според Грийн, който е и изпълнителен директор на гилдията на производителите на бира от Британска Колумбия, малките местни производители ще бъдат сериозно засегнати, тъй като туристите ще получат съвсем малък шанс да опитат техните продукти.

От гиганта “Molson-Coors” контрираха, че изобилието на производството на малките пивовари ще бъде достъпно на всяко едно място извън олимпийските съоръжения и никой не трябва да се сърди. “Войната на бирите” започна още през миналата година, когато “Molson-Coors”, компания със седалище в Онтарио, обяви закупуването на “Granville Island Brewing” от Ванкувър. Това накара 14-членната гилдия ма местните пивовари да изключи тази фирма от редиците си.

Това обаче не попречи на “Granville Island Brewing” да вдигне производството си. В новото ванкувърско подразделение на “Molson-Coors” напоследък работят на три смени и дневно се произвеждат 1,4 милиона тенекиени кутийки с бира, 900 000 бутилки и 2000 кега от 50 литра. Това производство е специално заради олимпийските игри и прави около 6500 хектолитра на ден./БЛИЦ