Главният архитект на София с революционни предложения за колите и паркирането
Трябва да се търси начин за редуциране на автомобилите от глава на населението, вариант е по-скъпи зони за паркиране
Цените на синя и зелена зона в София трябва да бъдат преразгледани. Тази теза разви главният архитект на града Здравко Здравков пред БНТ.
По думите му в столицата трябва да се търси начин за редуциране на автомобилите от глава на населението, а едни от вариантите е по-скъпи зони за паркиране, както и създаването на нови такива.
В момента цената на синята зона, която обхваща само идеалния център струва 2 лв. за час и колата може да седи в нея не повече от два последователни часа.
Зелената зона е по-евтиният вариант на платеното паркиране, като един час престой в нея струва 1 лев., а колата не може да стои в зоната повече от четири последователни часа. Здравков е категоричен, че трябва да се приоритизират пешеходците.
В борбата с многото коли в София може да се мисли и за ограничаването на достъпа им в центъра. Здравков изтъкна, че през 1961 г.
София е била планирана за 81 автомобила на 1000 човека. „През 80-те години София се планира за 250 автомобила на 1000 човека. В момента надвишаваме 520 автомобила на 1000 човека“, обясни главният архитект.
Относно разбитата настилка на бул. „Витоша“ за изграждане на ново заведение Здравков обеща, че ще бъде възстановена до края на деня. Именно заради такива своеволия общината ще въведе стандарти за градините на заведенията.
Здравков очаква през март да започнат обществени дискусии за приемане на общи правила при изграждането на преместваемите обекти - цветови решения, начини на закрепване, височина на тентите и др.
„Тези правила трябва да се приемат с решение на Столичния общински съвет и да се знае, че до една-две или три години градът ще се самоизчисти. Очаквам до лятото тези правила да се приемат“, коментира архитектът.