Нови разкрития за саботажа в столичното метро, ето какво са направили протестърите

Докато служител тича по перона, за да деблокира движението, един от извършителите опитвал да спре движението и по другата линия

Искам да припомня, че станциите на метрополитена са стратегически обекти. Едно такова действие застрашава живота и здравето на гражданите. Това заяви на извънреден брифинг шефът на СДВР ст. комисар Георги Хаджиев относно вчерашните безредици в метрото.

Буруджиева за саботажа в метрото: Това е терористичен акт!

"Когато е изключено електрозахранването, една от мотрисите е останала в тунела. Това не кореспондира с демократичните ценности", каза той. 

"Образувано е досъдебно производство на базата на видеотехническа експертиза и свидетелски показания", заяви Хаджиев.

"На двама души са повдигнати обвинения, а са освободени срещу парична гаранция от 1500 лв.", добави той. По думите му на обвиняемите е осигурена адвокатска защита. Хаджиев обясни, че единият е на 29 години. 

БЛИЦ припомня, че заподозреният за спирането на софийското метро бивш депутат от НДСВ и активист от антиправителствените протести Минчо Спасов беше освободен малко след 1.00 ч. тази нощ.

Той беше задържан заради съмнения, произтичащи от видеозаписи от камерите на метростанция "Софийски университет", съобщиха по-рано от СДВР.

Хаджиев добави, че се издирва и трети заподозрян, който е видян на записите. 

"Самото изключване на електрозахранването може да доведе до сериозни последици", добави той.

Шефът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев също коментира случилото се: "Общо графикът има нарушение 9 минути, а влакът е стоял в тунела няколко минути. Извършителите на деянието не дават обяснения защо са направили това нещо", каза той. 

"Искам да попитам дали обществото и медиите толерирате една такава постъпка, която не кореспондира с демократичните ценности и искания на протестиращите. Събрали сме доказатества и сме повдигнали обвинения", намеси се пак Хаджиев.


"На записите се вижда как наш служител тича по перона, за да деблокира движението, а извършителите отиват, за да спрат движението и по другата линия. За мен това не трябва да се допуска, не е етично и правилно спрямо пътниците", каза Братоев.

"Тези бутони имат смисъл и са по норматив. Биват използвани и от пътници. Винаги може да има някой паднал на релсите, няма да ги махаме", каза Братоев. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!