Rogue One - обречена история от Междузвездни войни
Филмът започва с объркващото оправдание за съществуването си. Запознаваме се с Джин Ерсо, мърлява сополанка, чието семейство е разбито от Империята
Спасителната сламка за Rogue One е, че това не е поредният Епизод, нито част от основната история, разказана в 9 филма. Тук става дума за изцяло ново животно, пристигащо с фанфарите на всеки друг блокбъстър, носещ "Междузвездни войни" в ДНК-то си, но с уговорката, че това е нещо допълнително. Нещо като бонус, който да задоволи глада на феновете, докато видим следващата част от Сагата. Разгледан в този контекст Rogue One е приемлив и дори забавен.
Филмът започва с объркващото оправдание за съществуването си. Запознаваме се с Джин Ерсо, мърлява сополанка, чието семейство е разбито от Империята. От една страна убиват майка й, а от друга подчиняват баща й, брилянтния учен Гейлън Ерсо (Мадс Микелсен). Докато тя е спасена от екстремистът-бунтовник Сау Герера (Форест Уитакър), баща й работи за Империята и изумително неприятния Креник (Бен Менделсън), като създава дизайна на оръжието за масово унищожение, познато ни като “Звездата на смъртта”. Повече от десетилетие по-късно Джин, вече играна от Фелисити Джоунс, е себична и егоистична по начин, който е възможен само за едно наранено дете. Това се променя след сблъсъка й с бунтовниците, който й дава посока в живота - да намери плановете за “Звездата на смъртта” и да разреши проблемите с баща си.
Появата на Дарт Вейдър е най-насиленият фен сървис в историята на франчайза
Въпреки че не е основна част от Сагата, Rogue One успява да събере някои от най-важните елементи за всеки от Епизодите досега. На първо място е главният герои с важен произход, който има жестоки проблеми с родителите си, но най-вече с баща си. В тази роля Фелисити Джоунс се справя чудесно, като продължава традицията за силен женски персонаж, въпреки че героинята й сякаш няма ударната сила на Рей от Епизод VII. Продължаваме с комичния герой, който тук е препрограмираният имперски дроид K-2SO, събиращ Чубака и C-3PO в едно по-добро цяло. Озвучен с гласа на Алън Тудик, K-2SO има леко грубо чувство за хумор и саркастичен коментар за почти всяка ситуация, които лесно го превръщат в един от новите любими дроиди. И може би последният класически персонаж е злодеят Орсън Креник, който наистина е изумително неприятен в първите минути на филма, но за съжаление рязко деградира до злобна пионка на по-важни лоши, чиято работа не успява да свърши. Именно тази мотивация обаче го поставя в графата с достоверни персонажи, които се борят за нещо - в случая титлата “Злодей на годината”. За нея се бори и Дарт Вейдър, чиято поява е най-насиленият фен сървис в историята на Междузвездни войни досега и практически не допринася с нищо, освен да бъде още един елемент, напомнящ къде се намираме.
И докато сме в контекста на слабите персонажи, няма как да не обърна внимание на факта, че Джин Ерсо и K-2SO изчерпват смислените герои в Rogue One. Тя пораства от отчаяна и огорчена хлапачка, до мотивирана бунтовница, вдъхновена от баща си, за когото е страдала цял живот. Колкото и да е изтъркана тази идея, тя е много по-достоверна от идеята за Касиан Андор (Диего Луна), който изглежда прави нещата, които прави, защото така е свикнал. Съвсем отчайващата част са героите-комплименти към китайския пазар, чието присъствие е на ръба между пошлото излишество и нуждата от още няколко комични и драматични елементи. На техния фон, забавният дроид и всичко около него е значително по-приятно, забавно и достоверно.
K-2SO и Джин Ерсо са най-колоритните и запомнящи се персонажи в Rogue One
Но както казахме това не е нов Епизод, а просто допълнителна история от Междузвездни войни, затова и тези пропуски не са фатални. Rogue One не съумява да покаже герои, в които да се влюбим, но със сигурност ни отвежда в света, който обичаме. Това става, както чрез скритите препратки, така и благодарение на цялостната естетика на режисьора Гарет Едуардс. Всички битки и визуални ефекти са в духа на 70-арския реализъм, носейки духа на създаденото от Лукас. Визуалните ефекти и декорите пък дърпат носталгичната струна, без да оставят съмнение, че това е мястото, където следват събитията от “Нова надежда”. Коридорите на “Звездата на смъртта”, битките между TIE Fighter и X-Wing изтребителите и всеки друг детайл правят филма най-изпипаният фен фикшън създаван някога.
Въпреки това най-силните моменти в Rogue One идват когато филма изостави багажа си и демонстрира природата си на високобюджетен блокбъстър. Освен това тук сякаш липсва приповдигнатото настроение на Епизод 7, което е заменено от може би най-депресивната обстановка, които съм виждал в тази вселена. Унищоженията на “Звездата на смъртта”, визуалното им представяне и отличителните последствия, които оставят са само един от елементите, които навяват такива емоции. Именно тези моменти на свобода са и най-силните в Rogue One. Той сияе когато е екшън филм с добре прикрити политически послания, високобюджетен екшън и слаби герои, част от една далечна галактика, която е трудно да не обичаш.
Последвайте ни
0 Коментара: