Експерти от НАСА се обединиха с агенции, за да симулират сюжета на популярен американски филм. Филмът на Майкъл Бей "Армагедон" е за това как специално създадена група трябва да детонира гигантски астероид в космоса, който се носи към Земята.

Сценарият е повече от реалистичен за планетата Земя, затова било решено да се симулира подобна ситуация, съобщава Science Alert.

Експериментът даде на всички сериозен урок. Факт е, че ако астероид с такъв размер в реалния живот е открит половин година преди сблъсъка, няма да е възможно да се предотврати катастрофата.

Днес хората нямат такива технологии и космически кораби, които биха стигнали до обект за толкова кратък период от време. Освен това няма опит за кацане на такива обекти.
Още през 2005 г. американският конгрес изиска от НАСА да проследи всички космически обекти с размер над 140 метра. Например, един такъв астероид може да унищожи град с размерите на Ню Йорк.

За да се справи с реалната опасност, НАСА разполага с три инструмента в своя арсенал: лазери, експлозиви и космически кораби. Астероидът може да се нагрее и изпари с лазери, експлозивите могат да го „разбият“ на малки фрагменти, а космически кораб може да бъде насочен и изпратен срещу тях.

За да елиминират заплаха от такъв мащаб, учените ще се нуждаят от години, средно от 5 години. Астрономът Ричард Бинсел е уверен, че това отнема два пъти повече време, поне 10 години.