Дойде ли краят на старите навици и планираните пътувания? Хората спряха да...
"Седим в къщите си от дълго време, свикнахме да правим бизнес виртуално“, коментира Крис Роджърсън, вицепрезидент по продажбите на Inmarsat Aviation
Осъзнаването, че повечето бизнеси могат да функционират чрез виртуални срещи на фона на хаос около тестовете и карантинните ограничения, означава, че много хора не планират да възобновят редовните си пътувания, дори след като коронавирусната пандемия отшуми, установи проучване на Inmarsat, цитирано от Bloomberg.
Около 83% от пътниците в световен мащаб не са склонни да се върнат към старите си навици за пътуване, а 31 на сто ще пътуват по-рядко по въздух, показва проучването сред 10 000 пътници, пътуващи често преди пандемията.
Поради страха от заразяване малко над една четвърт от хората в Азиатско-Тихоокеанския регион споделят, че се чувстват достатъчно уверени, за да летят отново в рамките на следващите шест месеца.
Когато Covid-19 почти затвори международните граници и основните бизнес райони по-рано тази година, голяма част от световното население, извън тези в сектора на основните услуги, беше принудено да започне да работи дистанционо.
Компаниите намалиха бюджетите си за разходи, включително и тези за пътувания, поради икономическото въздействие на вируса. Много фирми установиха, че производителността всъщност се е увеличила, поставяйки под въпрос необходимостта хората да работят на място в офиса.
"Седим в къщите си от дълго време, свикнахме да правим бизнес виртуално“, коментира Крис Роджърсън, вицепрезидент по продажбите на Inmarsat Aviation.
Той прогнозира, че служебните пътувания и командировките ще бъдат ограничени, тъй като ще има свикване с дигитализацията на работния процес, а на авиокомпаниите ще им се наложи да свикнат с новата реалност.
Дигитални иновации
Ускоряването на процесите по дигитализация обаче е лоша новина за превозвачите. Корпоративните пътувания могат да генерират между 55% и 75% от печалбата за най-големите авиокомпании, въпреки че може да представляват само 10% от пътниците.
Пътуващите по бизнес са по-склонни да закупят билети от по-висока класа.
Към този момент авиокомпаниите в световен мащаб са освободили стотици хиляди свои служители. Очаква се загубите за индустрията да достигнат 84 млрд. долара до края на тази година, пронозират от Международната асоциация за въздушен транспорт.
За тези, които отказват да летят най-вече заради страха от заразяване, дигиталните иновации ще бъдат от ключово значение, показва още проучването на Inmarsat.
Сред дигиталните иновации, които биха предизвикали интерес, са възможността за предварителна поръчка на храна и безконтактен кетъринг, предоставяне на развлечения по време на полета чрез лично устройство, системи за безконтактно плащане и технология за разпознаване на лица.
Непредсказуемото затваряне на граници и объркващите протоколи за безопасност в различните страни са сред другите причини хората да не искат да пътуват, сочат данните от проучването, цитирано от Bloomberg TV Bulgaria.
„Има много неща, които могат да се направят, за да се възстановяват пътуванията до нивата от 2019 г.“, заяви Роджърсън, като добави, че правителствата също трябва да изиграят своята роля в това как най-ефективно може да бъде управляван големия пътнически поток през летищата.