Итaлиaнcĸият пpeдпpиeмaч, чaĸaл 44 гoдини, зa дa cтaнe милиapдep
Kомпанията оперира в 32 държави, а само за последната година акциите ѝ нараснаха със 71%
Козметика, самосвали и мажини за пробиване на тунели. На пръв поглед тези три неща нямат нищо общо. Но и трите са част от производството на италианската компания Interpump Group, позиционирана в малкия град Сант Иларио д'Енца.
Един от двигателите на дружеството са хидравличните системи за камиони, които му печелят големи клиенти, като Volvo, Renault и Scania, пише money.bg.
С тази си дейност компанията оперира в 32 държави, а само за последната година акциите ѝ нараснаха със 71%, което превърна 77-годишния ѝ основател Флавио Монтипо в милиардер.
Той е на 33 години, когато е мениджър на метна фирма за производство на селскостопанска техника, когато решава да постави началото на свой собствен бизнес.
Така през 1977 година Монтипо поставя основите на своята компания с иновативна идея - да замени стоманените бутала в хидравличните системи с такива от керамика, които са по-малки, по-тихи и се амортизират по-бавно, разказват от Forbes.
Сега, 44 години по-късно, предприемачът притежава 17% от конгломерата Interpump Group, като стойността на неговия дял възлиза на 1 милиард долара. В допълнение той има и опции върху акции за около 24 милиона долара.
Основен принос за това Флавио Монтипо да стане милиардер има именно доброто представяне на компанията на фондовия пазар. От дебюта ѝ на борсата през 1996 година книжата ѝ са донесли на инвеститорите възвръщаемост от около 14,7% годишно.
За сравнение тази на основния италиански индекс FTSE MIB за същия период е едва 0,02%.
През последната година Interpump Group е отчела 209 милиона долара нетна печалба и 1,6 милиарда долара приходи.
Към днешна дата компанията е най-големият производител в света на помпи за високо налягане и валове, които се използват в производството на кораби, в селското стопанство, петролната индустрия и строителството.
Заедно с това дружеството се занимава с производството на компоненти за обработка на течности, които се използват в хранително-вкусовата индустрия и в производството на козметика. А в този сегмент клиенти са гиганти като Danone и Nestle.
Последвайте ни
0 Коментара: