Италианските дискотеки са в истинска криза. Малко са вече специалните и скъпи вечери, организирани в тях, не се канят и т.нар. ВИП-личности, които по-рано привличаха клиенти в локалите. Увеселителните заведения на Апенините регистрират спад от 21,5 % в оборота си, съобщи списание „Еспресо“.
„В моменти на криза първото нещо, от което хората се лишават, са развлеченията“, твърди Ренато Джакети, президент на Националната асоциация на дискотеките.
За да закърпят бюджетите си, много от дискотеките са принудени да съкращават от персонала си и да отварят врати само два пъти седмично. Други пък прилагат формулата на куверти от 10 евро, включващи задължителна консумация. Трети дори предлагат първото питие гратис за клиентите си, само и само да напълнят залите си.

Според президента на римската Асоциация на дискотеките Антонио Фламини заведенията във Вечния град на всичкото отгоре се чувстват потърпевши и заради забраната да се продава алкохол след 2 часа. Според него тази норма не служи за нищо, тъй като младежите си купуват алкохол от амбулантните търговци пред дискотеките.
В Милано много от нощните локали регистрират спад и от 40 на сто в оборотите си, в сравнение с миналата година.
По-голямата част от дискотеките са съкратили една трета от персонала си, за да се справят с кризата. Повечето не сключват вече и договори с пресцентрове или пиар компании, а предпочитат да се рекламират чрез социалните мрежи по интернет.
Диджеите също са доста пострадали от кризата. Вече не се канят чужди звезди, струващи по 20 000 евро на вечер, а се предпочитат италианските диджеи. Много дискотеки дори предпочитат да си наемат диджей на твърда заплата за сезон, плащайки му по 2000 евро на месец.
Собствениците на някои дискотеки пък плащат на диджей-пиар, който е в състояние да привлече цели музикални общности към заведенията им. /ProntoSofia