Изнудване: Група автосервизи иска от „Евроинс“ в Румъния по 3000 евро за оправяне на драскотина
10 жалби дневно при 2,7 млн. застраховки „Гражданска отговорност“ и 5 от тях са от едно и също място
Средно под 10 на ден са жалбите срещу „Евроинс Румъния“, а повече от половината са от една и съща група сервизи. Това разкри председателят на Управителния съвет на „Еврохолд“ Кирил Бошов пред румънски медии в Букурещ.
„10 жалби дневно при 2,7 млн. застраховки „Гражданска отговорност“ и 5 от тях са от едно и също място“, обобщи ситуацията той, цитиран от „Wall Street.ro“.
Шефът на „Евроинс“ обясни пред румънските журналисти, че работят с над 1000 сервиза. Активните дела са в момента са 22 015, а около 8,500 от подадените през последната година са от една същата група.
Отделно от това едва ¼ от делата реално са претенции за щети. Другата голяма част са за покриване на съдебни разноски. Най-много жалби има заради несъгласието със обявената стойност на ремонта на щетата. „Нямаме какво да направим, ако ни се каже – оправянето на драскотината на тази „Дачия Логан“ струва 3000 евро. Оценката на щетата обаче показва, че компенсацията трябва да е 300 евро“, даде пример той.
Кирил Бошов подчерта, че „Евроинс“ обработва стотици случаи всеки ден в Румъния и месечно изплаща средно по 14-15 хиляди щети. Това се случва и значително по-бързо в сравнение със законовите срокове. По закон постигането на споразумение за размера на обезщетението и изплащането му трябва да е в рамките на 40 дни. При „Евроинс“ обаче това се случва за едва 10 дни.
„Според всеки един индикатор, компанията в Румъния си работи перфектно. Затова искаме и обществеността, и акционерите ни, да разберат, че имаме абсолютна увереност във финансовата стабилност на компанията и само искаме да сме сигурни, че никой няма да се опита да направи нещо срещу нея. Няма причина за това“, завърши той.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук