Националният кризисен център на Белгия стартира широкомащабна кампания, насочена към повишаване на устойчивостта на населението предвид нарастващия брой извънредни ситуации.

Инициативата има за цел да подготви гражданите за различни кризи чрез предоставяне на практически насоки как да намерят убежище, да се евакуират и да създадат планове за спешни случаи.

"Важно е да се научим как да вземем нещата в свои ръце по време на предизвикателства. Не можем да разчитаме на правителството за всичко", заяви министърът на вътрешните работи в оставка Аналис Верлинден.

Кампанията се провежда на фона на повишена глобална нестабилност, белязана от нахлуването на руските сили в Украйна, различни геополитически конфликти и увеличаване на природните бедствия, като неотдавнашните наводнения в Испания.

Генералният секретар на НАТО Марк Рюте наскоро подчерта необходимостта от "военна мисловна нагласа" и подчерта необходимостта страните и техните жители да бъдат в готовност.

От Кризисния център успокояват гражданите, че няма непосредствен повод за тревога. Кампанията по-скоро има за цел да насърчи "културата за риск", като предостави на хората знания и инструменти за ефективно справяне с потенциални извънредни ситуации.

Кампанията на Белгия използва различен подход от този на Швеция, която наскоро раздаде милиони брошури, озаглавени "В случай на криза или война". Тези изчерпателни ръководства предлагат на гражданите практически съвети, като научаване на значенията на различни сигнализации на сирени и други протоколи за спешни случаи.

Докато Швеция избра директно, широко разпространение на подробна информация, то фокусът на Белгия върху полагането на основите на културата за риск набляга на постепенното осъзнаване, а не на незабавното, широкомащабно разпространение на материали.