Хиперзвуковото оръжие провокира надпревара във въоръжението по целия свят

Това неведнъж е заявявано пред световната общественост от руския президент Владимир Путин

Русия отдава голямо значение на развитието на хиперзвуковите системи на въоръжение. Това неведнъж е заявявано пред световната общественост от руския президент Владимир Путин.

Според информация, достъпна за световната преса от авторитетни източници в Министерството на отбраната на Руската федерация, до 2020 г. руската армия ще получи хиперзвуков крилат блок, както и крилата ракета с въздушно базиране.

Американската преса обръща внимание на мерките на Китай, който също работи в областта на хиперзвуковите ракети. Китайските инженери създават хиперзвукови ударни системи упорито, последователно, пише "Поглед инфо".

През 2014-2016 г. бяха проведени седем летателни изпитания на военния хиперзвуков дрон DF-ZF (възможно е ракетата DF-17 да се е появила в резултат на развитието на този проект).

Изстрелванията са проведени от космодрума “Тайюан” в провинция Шанси. Тези седем изстрелвания бяха успешни.

Както знаете, през 2018 г. КНР успешно изпробва хиперзвуков самолет, който може да се използва по различни начини. Това е сериозно предизвикателство пред американския военно-промишлен комплекс.

Преди две години китайците изпитаха ракета със среден обсег с хиперзвуков глайдер. Според американското разузнаване новата китайска ракета DF-17 първо се изстрелва от маршови двигатели по балистична траектория, а след това с помощта на HGV се спуска и се придвижва директно към посочената цел.

На 1 ноември 2017 г. е изстреляна ракета от космодрума “Тайюан”, който се намира в пустинята Гоби в автономната област Вътрешна Монголия. Мишената е поразена в автономния район Синдзян Уйгур. За 11 минути ракета измина почти 1500 километра с хиперзвуковия плане

Според американското разузнаване, ракетата DF-17 има обсег от 1800 до 2500 км. Тя може да доставя не само ядрени, но и конвенционални бойни глави. Възможно е завършването на DF-17 да бъде приключено успешно през 2020 г. и тогава КНР да започне да доставя нови оръжия на ракетните сили.

Американските военни експерти са загрижени от факта, че досега САЩ не могат да се противопоставят на технологията на основните си политически конкуренти.

Америка няма средства за защита срещу хиперзвукови оръжия, които са способни да ускорят до пет пъти по-бързата скорост на звука, тоест малко повече от миля в секунда.

Поради високата скорост на полета, маневреността и значителния обхват на действие, такова оръжие е много трудно да се открие с помощта на противовъздушна отбрана и следователно да се унищожи.

Хиперзвуковото летене на малка височина е голямо предизвикателство за съвременните радарни технологии, които осигуряват противоракетна отбрана.

Такава ракета е много по-трудна за откриване и дори ако то е успешно, ще има много по-малко време да се унищожи, в сравнение с ракета, летяща по балистична траектория, която преминава през горната атмосфера.

Какви мерки предприема американският отбранителен комплекс в отговор на заплахите от Китай и Русия? “Локхийд” е създал секретен отдел, който изпробва нови хиперзвукови самолети на полигона край Палмдейл, Калифорния.

Експертите на Пентагона увериха пресата, че Америка буквално е на прага на хиперзвукова революция. С пускането на серия от нови хиперзвукови самолети от “Локхийд” в света, ще започне нова ера във военната авиация, тъй като хиперзвуковата скорост е почти равна на невидимостта.

Пентагонът очаква стратегическият разузнавач “Локхейд” SR-71 да бъде заменен от хиперзвуков разузнавателен самолет, който ще бъде с размерите на F-22. Редовните му полети могат да започнат още през 2020 година.

Американската армия може също да получи свръхзвукови далекобойни оръжия, които ще влязат на въоръжение до 2040-те, Пентагонът очаква да получи хиперзвукова ударна платформа, способна да извършва и наблюдение, и да доставя бойни глави към целта.

Започва работа компанията “Боинг”, която въведе концепцията за хиперзвуков пътнически самолет. Според пресслужбата на компанията бъдещият граждански самолет ще може да превозва 32 пътници и екипаж.

Опростената форма на фюзелажа на самолета ще сведе до минимум звуковия удар при преодоляване на звуковата бариера. Дизайнерите на “Боинг” виждат в съвсем близкото бъдеще това средство за въздушен транспорт.

Превод: В.Сергеев