Ръководството на китайската бирена компания “Цинтао” съобщи за небивало увеличение на печалбата заради спонсорството на Олимпийските игри в Пекин.
“Цинтао” е втората по големина китайска пивоварна, но заради олимпийската си рекламна кампания смята да поеме лидерска позиция на вътрешния пазар. За спонсорския проест през първите 6 месеца на годината бяха похарчени 232 млн. долара. Но благодарение на него чистата печалба през този период скочи с 42% до 55,4 млн. долара. Същевременно производителите в останалите страни са в затруднение заради увеличаването на цените на ечемика, хмела и опаковките. Ръководството на “Цинтао”, в която американската “Анхойзер Буш” има дял от 27%, признава също, че увеличението на цените на суровините се е отразило и на тяхната компания, което е довело до увеличаване на цените за потребителите. Китай е световен лидер в консумацията на бира. Вътрешният му пазар е силно диверсифициран и западните производители често трудно се конкурират с китайските търговски марки. /Би Би Си