Европейската комисия съобщи, че Facebook е променил дребния шрифт в условията за ползване на социалната мрежа, за да обясни ясно на потребителите си, че печели пари, продавайки достъп до техните данни. Медийният онлайн гигант е променил условията си след разговори с Еврокомисията и с властите по защита на потребителите.

“Сега потребителите ясно ще разберат, че техните данни се използват от социалната мрежа за продаване на персонално насочени реклами”, поясни еврокомисарят Вера Юрова.

Властите на ЕС започнаха щателен преглед на условията за ползване на социалната мрежа след скандала с личните данни, използвани от консултантската компания “Кеймбридж Аналитика”, която позволи данните на 87 милиона потребители да бъдат нерегламентирано използвани.

Промените са част от предприеманите в глобален план действия за регулиране на компаниите, поддържащи социални медии, заради опасенията на клиентите от нарушения на личните им данни, разпространяването на вредно съдържание и други онлайн посегателства.