Новият Панаир на Рим (Fiera di Roma), който отвори врати през 2007 г., е една от най-успешните икономически инициативи, реализирани във Вечния град през последните години. 355 милиона евро бяха инвестирани в панаирното градче, което се намира между Рим и летището му „Леонардо да Винчи“, съобщи списание Economy. Други 125 милиона евро пък бяха инвестирани в подсилването на инфраструктурата наблизо.
Въпреки че е в началото на съществуването си, новият панаир привлече през миналата година половин милион посетители по време на 30-те си различни изложения.
Панаирното градче на Рим разполага със 110 хиляди кв.м. изложбена площ и с общо 130 хиляди кв.м. покрити площи. За сравнение – старият панаир в Рим разполагаше с едва 40 хиляди кв.м. изложбена площ.
Fiera di Roma има паркинзи, заемащи 275 хиляди кв.м. площ. Fiera Roma Srl е групировката, която контролира новия панаир. В нея участват най-важните столични институции. Главен изпълнителен директор е Луиджи Мастробуоно.
Сред по-важните изложения, планирани за 2009 година, са това за булчинско облекло (9-11 януари), за естетика и красота (31 януари-2 февруари), за мотори (5-9 февруари), за домашно обзавеждане (7-15 февруари) и др.
За разлика от Панаира на Милано, който се концентрира върху Централна и Западна Европа, този на Рим се цели в страните от Средиземноморието. /ПронтоСофия